018e8aed64","lang":0,"debug":0}
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

عدم حضور رییس جمهور در جلسه مجلس مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است

  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
عدم حضور رییس جمهور در جلسه مجلس مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری شبستان : علیرضا سلیمی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 8 مهر و در اخطار قانون اساسی و با استناد به اصل 131 گفت: طبق این اصل در صورتی که رییس جمهور بیش از دو ماه غیبت کنند یا بیمار باشند، مسئولیت به عهده […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری شبستان : علیرضا سلیمی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 8 مهر و در اخطار قانون اساسی و با استناد به اصل 131 گفت: طبق این اصل در صورتی که رییس جمهور بیش از دو ماه غیبت کنند یا بیمار باشند، مسئولیت به عهده معاون اول با اذن رهبری است. از روز افتتاح مجلس تاکنون رییس جمهور در ملا عام حاضر نشده اند.

عضو هیئت رییسه مجلس اظهار داشت: اصل 113 قانون اساسی می گوید مسئول اجرای قانون اساسی رییس جمهور است. اصل 121 می فرماید اگر رییس جمهور قسم می خورد که به قانون اساسی پایبند باشد و همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیتی که به عهده گرفته است، به کار گیرد و خود را وقف مردم کند.

وی ادامه داد: بر اساس اصول 202 و 204 آیین نامه داخلی مجلس رییس جمهور باید در روز رای اعتماد به وزرا در جلسه مجلس حضور یابند. ایشان قسم خوردند که به قانون وفادار باشند و رییس جمهور موظف است که به قانون پایبند باشد.

وی ادامه داد: رییس جمهور از عمل به قانون استنکاف کرده است. در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی اش تشریف نیاوردند و آیین نامه در اینجا سکوت دارد. ما می توانیم در اینجا جلسه رای اعتماد را در همین جا متوقف کنیم تا خلاف آیین نامه اتفاق نیفتد.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: می گویند ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص کرده است که رییس جمهور به جلسه نیاید چرا این ستاد برای رییس مجلس و رییس قوه قضاییه چنین مسئله ای را در نظر نگرفته اند آقای رییس جمهور باید به مجلس تشریف می آوردند و نیامدن وی خلاف قانون است.

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع خلاف آیین نامه نیست، اجازه دهید بحث ادامه پیدا کند عدم حضور رییس جمهور در جلسه امروز نیز مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

همچنین، سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا نیز در تذکری و با استناد به مواد 202 و 203 آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این مواد تاکید شده است که رییس جمهور یا خود و یا معاون اول اش باید در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی حضور داشته باشد. حرمت مجلس اگر حفظ نمی شود، لااقل حرمت وزرا را حفظ کنند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.