تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

سامسونگ گلکسی S20 FE با قیمت مقرون به صرفه رسما معرفی شد

  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
سامسونگ گلکسی S20 FE با قیمت مقرون به صرفه رسما معرفی شد

گلکسی S20 Fan Edition اسمارت‌فونی ویژه طرفداران سامسونگ است که ضمن بهره‌گیری از برخی ویژگی‌های پرچم‌دار گلکسی S20 با تغییراتی جهت قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر روانه بازار خواهد شد. پیش‌سفارش این هندست از روز 23 سپتامبر (2 مهرماه) در وبسایت Samsung.com آغاز شده و فروش رسمی آن نیز از روز 2 اکتبر (11 مهرماه) شروع خواهد شد. […]

گلکسی S20 Fan Edition اسمارت‌فونی ویژه طرفداران سامسونگ است که ضمن بهره‌گیری از برخی ویژگی‌های پرچم‌دار گلکسی S20 با تغییراتی جهت قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر روانه بازار خواهد شد. پیش‌سفارش این هندست از روز 23 سپتامبر (2 مهرماه) در وبسایت Samsung.com آغاز شده و فروش رسمی آن نیز از روز 2 اکتبر (11 مهرماه) شروع خواهد شد. از آن زمان به بعد گلکسی S20 FE از طریق اپراتورهای مخابراتی و خرده فروشی‌ها قابل دسترس خواهد بود.

ین هندست با برچسب قیمتی 700 دلاری در ایالات‌متحده عرضه می‌شود که در مقایسه با ورژن 5G مدل معمولی گلکسی S20 حدودا 300 دلار ارزان‌تر است. گلکسی S20 FE نیز در 2 مدل LTE و 5G تولید خواهد شد. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که مشتریان با خریداری این محصول می‌توانند تا حداکثر 450 دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف گلکسی S20 FE به شرح زیر است:

از زمان اعلام نام گلکسی S20 FE برای نخستین بار همواره مدل تراشه مورد استفاده در این هندست یکی از پرسش‌های اساسی به‌شمار رفته است. سامسونگ مطابق روال همیشگی خود نسبت به اعلام نام تراشه‌ها تمایل چندانی ندارد. اما با توجه به سرعت‌های فرکانس پردازنده می‌توان حدسیاتی را در این زمینه مطرح کرد. بر این اساس گلکسی S20 FE 5G دقیقا همانند مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی S20 از نسخه معمولی تراشه اسنپ‌دراگون 865 بهره می‌گیرد. در مقابل نسخه 4G گلکسی S20 FE سامسونگ مجهز به تراشه اگزینوس 990 است؛ با این تفاوت که اکنون از یک مودم LTE استفاده شده و امکان اتصال گوشی به شبکه 5G وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی S20 FE در مدل رنگی Cloud Nav

در ادامه شاهد اعمال تغییراتی در 3 بخش نمایشگر، دوربین و باتری نسبت به مدل‌های پیشین سری گلکسی S20 هستیم. در ابتدا به بررسی مشخصات نمایشگر گلکسی S20 FE می‌پردازیم.

نمایشگر سوپر آمولد با اندازه 6.5 اینچی خود در حد فاصل نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی S20 و پنل 6.7 اینچی گلکسی S20 پلاس قرار دارد. رزولوشن نمایشگر معادل +1080p است؛ در حالی‌که 2 هندست دیگر از نمایشگرهایی با رزولوشن +1440p بهره می‌گیرند. نمایشگر گلکسی S20 FE کماکان دارای گواهینامه +HDR10 بوده و همانند پنل‌های به‌کارگیری شده در گلکسی S20 و S20 پلاس از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. اما این مشخصه صرفا هنگامی قابل دسترس است که کیفیت پردازش گرافیکی به 1080p تقلیل پیدا کند.

بایستی خاطرنشان کرد که نمایشگر گلکسی S20 FE با وجود کاهش 0.2 اینچی قطر خود از اندازه‌ای تقریبا مشابه با گلکسی S20 پلاس برخوردار است. این پدیده از به‌کارگیری نمایشگر تخت در هندست جدیدتر ناشی می‌شود. نمایشگر گلکسی S20 FE در مقایسه با گلکسی S20 پلاس حدودا 2 میلی‌متر کوتاه‌تر، 1 میلی‌متر عریض‌تر و اندکی ضخیم‌تر است. همچنین بدنه گوشی دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر گردوغبار و آب‌خوردگی است.

پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه از حسگر اصلی و فوق‌العاده 12 مگاپیکسلی مورد استفاده در گلکسی S20 با حسگر غول‌پیکر 1/1.76 اینچی، پیکسل‌های 1.8 میکرونی و فناوری فوکوس خودکار 2 پیکسلی میزبانی می‌کند. بعلاوه این ماژول مجهز به قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) است. دوربین تله‌فوتو نیز جدید بوده و مجهز به یک سنسور 8 مگاپیکسلی، پیکسل‌های 1 میکرونی و قابلیت OIS است. لنز مورد استفاده در این دوربین با گشودگی دیافراگم f/2.4 از زوم اپتیکال 3 برابری و زوم فضایی 30 برابری برخوردار است. حسگر 64 مگاپیکسلی مورد استفاده در گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس کنار گذاشته شده است. این موضوع بدان معناست که گلکسی S20 FE قادر به ضبط ویدیوهای 8K نخواهد بود. سومین ماژول موجود روی پنل پشتی گوشی متعلق به یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه‌ای است.

دوربین سلفی نیز متفاوت بوده و مجهز به یک حسگر 32 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.8 میکرونی و فناوری خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1 است. به‌نظر می‌رسد که این دوربین مشابه حسگر به‌کارگیری شده در گوشی‌های سری گلکسی A است.

انرژی موردنیاز سامسونگ گلکسی S20 FE دقیقا همانند گلکسی S20 پلاس از طریق یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. این باتری از شارژ سریع 25 واتی و فناوری USB Power Delivery 3.0 with PPS پشتیبانی می‌کند. با این‌حال کاربران در صورت تمایل به بهره‌مندی از این قابلیت بایستی شارژر دیگری را به‌صورت مجزا خریداری نمایند. زیرا پکیج خرده فروشی صرفا شامل یک آداپتور دیواری 15 واتی است. کاربران کماکان به قابلیت‌های شارژ بی‌سیم سریع و شارژ معکوس بی‌سیم دسترسی دارند.

این مدل مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر است که به منظور تامین امنیت سامانه Samsung Pay مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گلکسی S20 FE از مشخصه اختصاصی MST سامسونگ پشتیبانی می‌کند. مشخصه مذکور با ترمینال‌های فاقد قابلیت پشتیبانی از NFC کار خواهد کرد. این اسمارت‌فون از اسپیکرهای استریوی سری گلکسی S که توسط کمپانی AKG تنظیم شده و از فناوری صوتی دالبی پشتیبانی می‌کنند؛ بهره خواهد برد.

سامسونگ گلکسی S20 FE در مدل‌های رنگی صورتی، سبز، نارنجی، قرمز و سفید

این هندست در ورژن‌های تک‌سیم و 2 سیم‌کارته روانه بازار خواهد شد. درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و سیم‌کارت دوم به‌صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. فعالسازی احتمالی eSIM در برخی بازارها به حل این مشکل کمک خواهد کرد. مدل استاندارد گلکسی S20 FE دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی است. با این‌حال ورژن 256 گیگابایتی این هندست نیز روانه بازار خواهد شد.

بایستی خاطرنشان کرد که ورژن 5G این هندست از شبکه‌های 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز (هر 2 مدل SA و NSA) پشتیبانی می‌کند. همچنین گلکسی S20 FE 5G UW با قابلیت پشتیبانی از امواج میلی‌متری نیز در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این مدل از روز 2 اکتبر (11 مهرماه) از طریق وبسایت Verizon.com به فروش خواهد رفت.

گلکسی S20 FE ابدا یک اسمارت‌فون کند به‌شمار نمی‌رود؛ چرا که مودم LTE Cat 20 از حداکثر سرعت دانلود 2.0 گیگابیت برثانیه پشتیبانی خواهد کرد. همچنین هر 2 ورژن این هندست از اتصال وای‌فای 6، اسکرین میرورینگ بی‌سیم (با رزولوشن 1080p و سرعت 30 فریم برثانیه) و DisplayPort (با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم برثانیه) پشتیبانی خواهند کرد.

سامسونگ گلکسی S20 FE

گلکسی S20 FE در مدل‌های رنگی صورتی (Cloud Lavender)، قرمز (Cloud Red)، نارنجی (Cloud Orange)، سورمه‌ای (Cloud Navy)، سبز (Cloud Mint) و سفید (Cloud White) روانه بازار خواهد شد. بایستی به‌خاطر داشت که برخی مدل‌های رنگی با بعضی پیکره‌بندی‌ها احتمالا در تمامی کشورها قابل دسترس نخواهند بود.

برای پیش‌سفارش این هندست نیز تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال کاربران آمریکایی با پیش‌سفارش این اسمارت‌فون اعتبار هدیه 70 دلاری را دریافت خواهند کرد. آن‌ها می‌توانند از این مبلغ برای خریداری اپلیکیشن‌های سامسونگی، یک کیس محافظ یا ابزار پوشیدنی از وبسایت Samsung.com استفاده کنند. کاربران بریتانیایی نیز می‌توانند از میان کنترلر بازی +MOGA XP5-X یا ردیاب تناسب اندام گلکسی فیت 2 یکی را به دلخواه انتخاب کنند. نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که پرچم‌داران 5G گلکسی به‌همراه اشتراک 3 ماهه رایگان سرویس Xbox Game Pass Ultimate در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.