تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

پایان برداشت دانه های رنج و برنج در گیلان

  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
پایان برداشت دانه های رنج و برنج در گیلان

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از این میزان شلتوک، 750هزار تن برنج سفید استحصال شده است. مسعود الماسی با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد افزود: 68 هزار هکتار از این شالیزار ها ماشینی کشت شده […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از این میزان شلتوک، 750هزار تن برنج سفید استحصال شده است.
مسعود الماسی با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد افزود: 68 هزار هکتار از این شالیزار ها ماشینی کشت شده است.
وی با اشاره به تولید بذر اصلاح شده در گیلان افزود: در 25 هزار هکتار از شالیزارهای استان، ارقام پرمحصول برنج کشت شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به بارندگی های اخیر اشاره و تصریح کرد : بارندگی های اخیر به 140 هزار هکتار از شالیزارهای استان خسارت وارد کرد که با همکاری شرکت خدمات بیمه ای، خسارت ها به زودی به شالیکاران پرداخت خواهد شد .
مسعود الماسی با اشاره به آغاز کشت راتون در گیلان گفت: امسال در70 هزار هکتار از شالیزارهای استان راتون پرورش داده می شود تا بخشی از خسارت های شالیکاران از این طریق جبران شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.