تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

بی‌خود کرده استانداری که بخواهد در دیلمان شهرک داشته باشد/ انتقاد امام جمعه سیاهکل از نماینده /از دیلمان آمدی توقعی نیست

  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
بی‌خود کرده استانداری که بخواهد در دیلمان شهرک داشته باشد/ انتقاد امام جمعه سیاهکل از نماینده /از دیلمان آمدی توقعی نیست

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه ملاحظه‌کاری ممنوع است، گفت: ما دوست داریم آن انقلابی گری که آیت‌الله رئیسی در سطح کلان انجام می‌دهند، در استان ما نیز دادگستری این‌چنین برای مبارزه با فساد، زمین‌خواری، کوه خواری و امثال این‌ها تعهد انقلابی داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری درسیاهکل، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی کریمی در […]

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه ملاحظه‌کاری ممنوع است، گفت: ما دوست داریم آن انقلابی گری که آیت‌الله رئیسی در سطح کلان انجام می‌دهند، در استان ما نیز دادگستری این‌چنین برای مبارزه با فساد، زمین‌خواری، کوه خواری و امثال این‌ها تعهد انقلابی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری درسیاهکل، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی کریمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیاهکل، ضمن گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و کارمند، اظهار کرد: از خدمات و تلاش افرادی که در عرصه خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند سپاسگزاریم.

وی افزود: دولت‌های ما در بیش از چهار دهه که از انقلاب می‌گذرد قطعاً توفیقاتی داشتند، البته در نقطه مقابل آن نیز ناکامی‌هایی نیز داشتند، البته دولت موفق دولتی است که به آرمان‌های انقلابی وفادار بود و با رهبری نظام همسویی داشت، خودباور بود و به ظرفیت‌های داخلی ایمان داشت و به جوان و ظرفیت‌های داخلی تکیه می‌کرد، حریت در صحنه‌های بین‌المللی، منفعل و مقلوب صحنه‌سازی‌های غربی‌ها و ایادی استکباری، آمریکا و اروپا و اسرائیل نبوده، مقلوب سازمان‌های بین‌المللی نشده و موفق‌ترین بازدهی‌ها را داشته است.

امام جمعه سیاهکل گفت: امروز کشاورزی که تعصب دارد و کشاورزی خود را علی‌رغم همه مضیقه‌هایی که وجود دارد و کم‌کاری‌هایی که می‌بیند دنبال می‌کند در حال انجام یک معروف است، این کار غیرت و تعصب مقدس است، تعصب داشته باشیم که وجبی از زمین‌های کشاورزی ما به غیر کشاورزی سمت و سوق پیدا نکند.

کریمی تصریح کرد متصدیان نظارتی و مدیریتی کشاورزی، به ویژه دوستان عزیز در تولید داخلی مراقبت کنند، کشاورز با هزار رنج و مشکلات می‌آید محصول را تولید می‌کند و از آن‌طرف دچار قاچاق کالا و ورود بی‌رویه کالاها می‌شود و یا قیمت‌گذاری‌هایی کمتر از آن چیزی که هزینه می‌برد، باید مراقبت کنند تا بارقه‌های امید کشاورزان تقویت بشود، کشاورزان به دسترنج خود برسند و کشاورز زاده ما مهاجرت بی‌رویه را به تولید و کشاورزی ترجیح ندهد، البته امکاناتی که در این خصوص انجام بگیرد نیز در اینجا کم است.

وی خاطرنشان کرد: چه کار دارد استانداری در دیلمان ما که زمین‌های شهرکی برای خودش داشته باشد، بی‌خود کرده استانداری که بخواهد در دیلمانی که یک منطقه کشاورزی است شهرک داشته باشد.

امام جمعه سیاهکل افزود: ما باید از خودمان شروع کنیم، نباید سازمان و تشکیلات ما بخواهد برای خودش جاهای تفرجگاهی ایجاد کند، شما از استانداری اگر زحمتتان نشود که تشریف بیارید اینجا، مثلاً بیجا می‌کنید که شهرک ویژه بخواهید برای شما، چرا دیلمان را برای این کار انتخاب کرده‌اید، آن هم در منطقه صرف کشاورزی و دامداری!

کریمی بیان کرد: به جای اینکه طرح و برنامه‌ای برای حمایت کشاورزان و دامداران داشته باشیم، بیایم زمین ویژه‌ای را برای خودمان اختصاص بدهیم، این کار، کار بیخودی است و محکوم است و منافات با سیاست‌های کشاورزی و رونق اشتغال ما دارد.

وی افزود: از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهیم اگر از قبل پایه‌گذاری شده، عطف به گذشته نکنیم، الآن تکلیف ما چیست؟ آن کوتاهی‌ها را باید الآن من و شما جبران کنیم، نگوییم قبلاً مجوز داده شده است.

امام جمعه سیاهکل ابراز کرد: بعضی از شهرستان‌ها واقعاً از اقدام انقلابی دادگستری، دادستان و شورای تأمین آنجا لذت می‌بریم، می‌آیند و آنجا را تصرف می‌کنند.

کریمی تأکید کرد: ملاحظه‌کاری ممنوع، اینجا جای ملاحظه‌کاری نیست، برای آن چیزی که منافع و مصلحت شهرستان است و بالطبع به استان و کشور نیز برمی‌گردد و این مورد تأیید مقام معظم رهبری است و ما دوست داریم آن انقلابی گری که آیت‌الله رئیسی در سطح کلان انجام می‌دهند، در استان ما نیز دادگستری این‌چنین برای مبارزه با فساد، زمین‌خواری، کوه خواری و امثال این‌ها تعهد انقلابی داشته باشد.

 

وی افزود: در سیاه خوانی و یا بخش‌هایی از ورودی دیلمان بروید و ببینی چه مصیبتی وارد شده است، این نشست‌های زمین برای چیست؟ زیرا خطاهای انسانی یا عمداً و یا سهواً صورت گرفته است، قالبا نیز عمداً! نباید بگوییم گذشتگان انجام داده‌اند، نه خیر، بلکه باید ایستادگی کنیم و مردانگی و احساس مسئولیت به خرج بدهیم.

 

امام جمعه سیاهکل گفت: نماینده محترم یک مقدار جدی‌تر مسائل را دنبال بکند، بنا نیست در شهرستان ما بخشدار نداشته باشیم و فرماندار متزلزل باشد، فلان جایگاه دارند می‌بندند و رایزنی می‌کنند، کدام رایزنی، شهرستان‌های دیگر رفتند کارشان را انجام دادند، ما باید خودمان تلاش کنیم، مردم به نماینده اعتماد می‌کنند.

 

کریمی افزود: بدم می‌آید و حال آدم بد می‌شود که به نماینده گفته بشود حالا که نمتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنند قوت و برکت بدهد.

 

وی بیان کرد: عزیزانی که در رسانه‌های شهرستانی، استانی، ملی و در فضای مجازی خوب کار می‌کنند و اطلاع‌رسانی می‌کنند، در بحث مشکلات و به ویژه برخورد هوشمندانه با ویروس کرونا روشنگری می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

 

امام جمعه سیاهکل با اشاره به تغییر مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های لاهیجان سیاهکل، ضمن قدردانی از زحمات اشکوری رئیس سابق این اداره، تبریک به صفایی مدیر جدید این اداره، گفت: سیستم‌هایی آمده که ضدعفونی عمومی می‌کند و اوقاف و سازمان تبلیغات می‌بایست مساجد و بقعه‌ها را ملزم بکنند از این سیستم‌ها استفاده کنند.

کریمی افزود: در سال‌های گذشته خیمه‌های عزاداری برای پذیرایی از عزاداران سیدالشهدا را داشتیم، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بنا نیست این کار بشود، افرادی که می‌خواهند کار خیر بکنند می‌توانند این خیمه‌ها را برای سلامت برپا کنید و آن‌هایی که قبلاً برای مساجد بانی خرید کولر می‌شدند می‌توانند این سیستم تهویه را که قیمت آن حدود ۲ میلیون تومان است را خریداری کنند تا مردم در مراسم و برپایی نمازهای جمعه و جماعت از این سیستم در بحث ضدعفونی کردن استفاده کنند.

اینده شدی بیا در جلسه شورای اداری اینجا کار را رسماً شروع کن و بگوید اینجا نه، لاهیجان انجام بدیم و بعداً اینجا، تو از دیلمان آمدی، توقع نیست، حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد، من و شما باید اولویتمان چی باشد و کجا باشد؟

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولین ما توجه داشته باشند که از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور و شهرستانی و استانی غافل نشوند.

امام جمعه سیاهکل بیان کرد: در تصویب بودجه و تقویت ادارات و سازمان‌ها صرفاً آمده‌اند جمعیت را ابرازی درست کردند، ازجمله سیاهکل، ما درسیاهکل مظلومیم، ولی باید حرف بزنیم و کار بکنیم، اینکه به ما بگویند شما مظلومید، محروم نه، کسی نمی‌تواند به ما ظلم بکند، باید به فکر خودمان باشیم و ایده داشته باشیم.

 

کریمی ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان و یارانش گفت: ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان شرایطی را ایجاد کرده است که امسال برای اولین بار با شرایطی متفاوت مراسم ملی و محرم را برگزار می‌کنیم و می‌بایست این مراسم با تدابیر ویژه و مراقبت‌های بهداشتی خاص اقامه شود.

 

وی افزود: شور و شوق اقامه مراسم به جای خود، اما رعایت دستورالعمل‌های کارشناسانه متخصصین متعهد می‌تواند بهترین نسخه باشد که هم برنامه را مدیریت کنیم و هم در مقابله با ویروس منحوس کرونا هوشمندانه رفتار کنیم، این کار سخت است اما می‌تواند برای رشد و موقعیت‌یابی برای فرداهای ما تجربه‌ای باشد.

 

امام جمعه سیاهکل ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر مصادیق ثابت و شناور دارد، مسئله خود مراقبتی در برابری بحران کرونا معروف است و بی‌توجهی به آن منکر است، مراعات ما از قوانین انسانی داشتن معروف است.

 

کریمی گفت: امر به معروف و نهی از منکر سلیقه‌ای و برای سن خاصی نیست، بلکه همه را در بر می‌گیرد، شامل همه آن چیزی که پسندیده قانون و شرع مقدس است می‌شود و منکر نیز در برابر آن قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: حق نداریم غافل از ایام سوگواری باشم و از سوی دیگر باید در این شرایط خاص تکلیف خود را بشناسیم، باید محرم و صفر را برجسته‌سازی بکنیم، گاهی این کار ثابت نیست و متغیر است، هر کدام از ما سر درب منازلمان و دوستان عزیز بازاری و مغازه‌دار سر درب مغازه‌ها، درجاهایی از خودروها که قوانین راهنمایی و رانندگی اجازه می‌دهد و هر آنجایی که می‌شود؛ کاری کنیم که نشان دهیم عزادار و سیدالشهدایی هستیم و موارد بهداشتی را در برگزاری عزاداری‌ها رعایت می‌کنیم، البته از نهادها و سازمان‌های اداری، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که دارند این کار را با رونق انجام می‌دهند تشکر می‌کنیم.

 

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه اطراف مزار شهدای گمنام یکی از جاهای مناسب برای برگزاری مراسم محرم است، گفت: درسیاهکل از وجود شهدای گمنام محروم هستیم، باید از دیلمان درس بگیریم و قبور مطهری برای شهدای گمنام عزیزمان در استخر پاشوران آماده کنیم.

 

کریمی افزود: نباید بی‌خیال باشم و بگوییم چون این دستورات در این شرایط اتخاذ شده عزاداری را تعطیل کنیم، بلکه باید با رعایت دستورالعمل‌ها تدارک عزاداری ببینیم، منازل و خانه‌های شخصی خودمان را حسینیه کنیم و در جمع‌های چند نفره حتی در همان خانه‌ها عزاداری کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی مرهون محرم و صفر است، گفت: همان‌طور که امام، رهبری، عالمان و اولیای خدا فرمودند؛ اگر محرم و صفر نبود امروز از اسلام و قرآن خبری نبود و حکومت اسلامی نیز به سرانجام نمی‌رسید و امروز اسلام آمریکایی برپا بود و شیعه نیز به مانند شیعه انگلیسی می‌شد.

 

امام جمعه سیاهکل ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد، ابراز کرد: مسجد یک معروف است و از مسجد فاصله داشتن و بی‌توجهی به مساجد مصداق منکر است.

کریمی افزود: جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از واقعه کربلاست، برگرفته از امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد که مهم‌ترین عامل هر معروف و بقا و تداوم این نظام ولایی است.

وی گفت: مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان نیز فضاسازی مناسب را انجام دهند و هیچ مسجد و بقعه متبرکه نیز بی‌برنامه برای محرم نباشند، منتها قوانین را نگاه کنید و اگر مقدور شد، از محوطه استفاده کنید.

 

امام جمعه سیاهکل تصریح کرد: مکانیسم ماشه را آمریکای پلید، خبث و مکار در کنار اروپا دنبال می‌کند، می‌خواهد اظهار وجود کند، باید به دولت‌مردان آمریکا بگوییم انرژی تو خیلی کم است که بخواهی از این قیافه‌ها برای نظام اسلامی و مردم ما بگیری و همان‌طور که در تحریم تسلیحاتی حنای آمریکا رنگی نداشت، در این قضیه نیز طرحی نخواهد داشت.

 

کریمی با بیان اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی به خصوص چند محصول استراتژیک مانند چای، برنج، جو و گندم هستیم، گفت: به کشاورزان عزیزمان دست‌مریزاد ویژه می‌گوییم، خداوند به آن‌ها که به معنای واقعی کلمه رونق‌بخش تولید هستند

منبع: در سیاهکل

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2119

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.