تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

تأکید استاندار گیلان بر آموزش الکترونیکی در شرایط کرونایی/ ایجاد بستر بهره‌گیری از آموزش مجازی ضروری است

  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۳۴
تأکید استاندار گیلان بر آموزش الکترونیکی در شرایط کرونایی/ ایجاد بستر بهره‌گیری از آموزش مجازی ضروری است

ستاندار گیلان بر آموزش الکترونیکی در شرایط کرونایی تأکید کرد و گفت: ایجاد بستر بهره‌گیری از آموزش مجازی ضروری است.

، ارسلان زارع در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بانوی بزرگ تمام بشریت هستند و الگوگیری از سیره و روش زندگی اهل بیت(ع) همواره باید حائز اهمیت باشد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان باید بتواند با بهره‌گیری از الگوی زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع)، برنامه‌های گوناگون پرورشی و همایش‌هایی با محوریت زندگی این زوج نمونه برای دانش‌آموزان در نظر بگیرد.

زارع تغییر الگوی جوانان، سطح توقعات و انتظارات آنان در سال‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه سبک زندگی و توقعات بسیاری از جوانان حتی با سبک زندگی والدین‌شان تفاوت دارد ابراز داشت: در مدارس، کلاس‌ها و همایش‌ها در رابطه با سبک زندگی و تشویق جوانان به ازدواج توصیه‌های لازم ارائه شود.

نماینده عالی دولت استان گیلان با اشاره به ضرورت تلاش مجموعه آموزش و پرورش در راستای تحکیم خانواده تصریح کرد: طلاق به‌عنوان پدیده‌ای مذموم بسیار آزاردهنده است لذا در تمامی شهرستان‌ها باید با استفاده از مشاوران، روحانیون و کارشناسان در این حوزه کار شود و باور دانش‌آموزان در خصوص تحکیم بنیان خانواده تقویت شود.

وی به نقش آموزش و پرورش در گستره تحولات و پایداری جامعه اشاره کرد و افزود: آینده استان در واقع به برنامه‌های تحول‌آفرین نهاد آموزش و پرورش بستگی دارد لذا اسناد بالادستی این نهاد بزرگ و ارزشمند باید همواره مورد توجه باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز سطح آموزش و سواد در کشور به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ارتقاء یافته است ابراز داشت: ما در شاخص گستره آموزش جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و در ایام کرونا نیز وزارت آموزش و پرورش به‌خوبی از شبکه آموزشی شاد در کل کشور استفاده کردند و با تأسیس این شبکه‌، فرآیند آموزش و پرورش در بحران کرونا مدیریت شد.

زارع با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها آموزش به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود و کرونا باعث شد تا این کشورها ناگزیر به تسهیل و تسریع روند مذکور باشند افزود: ضرورت تقویت و استفاده مناسب از بستر فضای مجازی نیز باید مورد توجه‌ قرار گیرد تا معلمان ساعات بیشتری با دانش‌آموزان در فضای مجازی ارتباط داشته باشند و برای ارتقاء آگاهی آنان بکوشند.

نماینده عالی دولت استان گیلان به اهمیت تولید محتوا در برخی رشته‌ها و دروس و لزوم ارائه پیشنهاداتی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از ایده‌ها و طرح‌های خوب می‌تواند تبدیل به یک محتوای آموزشی ارزشمند شود لذا این مسئله نیز باید مورد توجه باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است تا فصل پاییز درگیر کرونا باشیم و انواع آنفلوآنزا که در این فصل به جمع کرونا اضافه می‌شوند لذا حتماً باید برای سبک جدید و زیست در کنار این بیماری در حوزه آموزش، فضای مجازی و حتی حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی جدی شود.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بوده است گفت: دانش‌آموزان امروز نیاز دارند که مهارت‌های زندگی را بیاموزند و آموزش و پرورش هر دو به‌صورت همزمان باید مورد توجه باشد و از منابع انسانی موثر و ماهر نیز به‌خوبی استفاده شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.