تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

به دنبال جوانان خلاقی هستیم که تاکنون نتوانسته اند خود را نشان دهند

  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
به دنبال جوانان خلاقی هستیم که تاکنون نتوانسته اند خود را نشان دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگین شمال به نقل از س روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه و  با محوریت جشنواره جوان موفق لاهیجان و هفته عفاف و حجاب صبح روز سه شنبه 24تیرماه در اتاق اصناف شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگین شمال به نقل از س روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه و  با محوریت جشنواره جوان موفق لاهیجان و هفته عفاف و حجاب صبح روز سه شنبه 24تیرماه در اتاق اصناف شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان درسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن اشاره به جلسات گردشی برگزاری این شورا گفت:”ابتکارخوبی است که جلسات گردشی در نهادها و ارگان های مختلف برگزار می شود زیرا به این ترتیب مسائل از نزدیک قابل مشاهده و بیشتر قابل حل خواهد بود.”

وی در ادامه افزود: “محوریت این جلسه حول محور تبیین راهکارهای برگزاری جشنواره جوان موفق لاهیجان است .این اتفاق خوبی است که در آن نگاه ویژه ای به جوانان لحاظ شده است. لاهیجان شهری است که منابع انسانی جوان و غنی دارد .ما به دنبال جوانان نخبه و خلاقی هستیم که تا کنون نتوانسنتد به دلیل پاره ای مشکلات خود را نشان دهند.”

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به عنوان انتخابی این جشنواره گفت:”ویژگی این جشنواره کلید واژه آن است که مزین به نام شهید ابوالحسن کریمی اولین دادستان و فرماندار ولایتمدار لاهیجان بود.انشالله با داده هایی از زندگی او به اقشار جوان ،آنها را با این شهید آشناتر خواهیم کرد.”

رییس شورای فرهنگ عمومی ضمن اشاره به عدم تعجیل برای برگزاری جشنواره افزود: “ما عجله ای در برگزاری این رویداد بزرگ نداریم زیرا تمام امور به طور اصولی باید پیش برود و تمرکز ویژه ای برای پیشبرد اهداف آن باید ایجاد شود.نباید به شکلی برنامه پیش برود که فقط باری از دوش برداشته شود و باری به هرجهت باشد. تمرکز روی منابع انسانی بسیار اهمیت دارد بنابراین از همه دستگاه ها و نهادها، اصناف و اتحادیه ها  می خواهیم جوانان نخبه خود را معرفی کنند تا ضمن حمایت از این قشر از جامعه،آنها بدانند که مسئولین به فکر آنها هستند .”

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در ادامه ضمن اشاره به هفته عفاف و حجاب و اقداماتی که قرار بود انجام شود گفت:”این موضوع بسیار اهمیت دارد و برنامه های متعددی در نظر گرفته شده بودکه به دلیل همه گیری بیماری کرونا  امکان برگزاری آنها میسر نشد.”

وی همچنین افزود: “ما به شدت نیاز به فرهنگ عفاف و حجاب داریم. اگر با وجدان خود مردم را به سمت آن سوق دهیم جواب بهتری خواهد داشت. ما مسئولین هم باید عملگرا باشیم و به دنبال علت مسئله باشیم نه صرفا  فقط معلول را جستجو کنیم.”

نوراله اکبری،سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در این جلسه با تاکید برطرح خوب مطرح شده مبنی بر برگزاری همایش جوان برتر لاهیجی گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیروامید همواره حمایت از جوانان در زمینه های مختلف است.

نائب رییس شورای فرهنگ عمومی در مورد جشنواره جوان برتر یادآور شد، زمانی که این طرح با بازار و صنعت پیوند بخورد امر بسیار نیکویی خواهدبود و با پای کار آمدن دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها ،بازار و صاحبان صنعت کاری ماندگار و با خروجی های مناسب همراه خواهد بود.

فرماندار لاهیجان در رابطه با موضوع عفاف و حجاب نیز خاطر نشان کرد: با هر نگاه شخصی، عرفی، شرعی و قانونی به موضوع حجاب و عفاف بنگریم رعایت این موضوع جز مسائل مهم و انجام آن واجب می باشد و هر فردی در این امر سهل انگاری کند به مثابه تخطی ازقانون و ناهنجاری محسوب می شود.

نگار نادری رییس اداره فرهگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز در آغازاین نشست ضمن اشاره به مزیت برگزاری جلسات شورا به صورت گردشی گفت: ورود به کلیه ارگان ها و حتی مراکز آموزش عالی برای برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی ، باعث هم افزایی و هم فکری بیشتری برای موضوعات متنوع شورا می شود.

وی پیش از سخنان رییس شورا موضوع مطروح در این جلسه را که مبنی بر تبیین راهکارهای برگزاری جشنواره جوان موفق لاهیجان  و هفته عفاف و حجاب بود را به عنوان دستور جلسه برای حاضرین مطرح  کرد.

۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.