a43c5609ec","lang":0,"debug":0}
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

“آینه در سه فصل” شعر می گوید

  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
“آینه در سه فصل” شعر می گوید

به گزارش نگین شمال به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛کتاب شعر«آینه در سه فصل» از زنده یاد علیرضا کریم،شاعر لاهیجی توسط بازماندگانش به تازگی توسط نشرایلیا منتشر و در دسترس علاقه مندان حوزه شعر و ادب قرار گرفت. این کتاب ،مجموعه‌ شعر سپید زنده یاد علیرضا کریم از شاعران سرشناس […]

به گزارش نگین شمال به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛کتاب شعر«آینه در سه فصل» از زنده یاد علیرضا کریم،شاعر لاهیجی توسط بازماندگانش به تازگی توسط نشرایلیا منتشر و در دسترس علاقه مندان حوزه شعر و ادب قرار گرفت.

این کتاب ،مجموعه‌ شعر سپید زنده یاد علیرضا کریم از شاعران سرشناس شهرستان لاهیجان است که در سال 1389 درگذشت.

کتاب شعر« آینه درسه فصل »گزیده ای است که به انتخاب خود شاعر و به همین ترتیب برای چاپ آماده شده بود.در باره سبک شعرگویی این شاعر برخی از نزدیکان وی بر این عقیده هستند که ذهنیت سیال او منجر به تبلور خاصی درکلام و استعاره های تازه ی شعرش شده و باعث شده تا سبک وسیاق آثارش با دیگر شاعران هم دوره اش در شهر زادگاهش کاملا متفاوت باشد.

علیرضا کریم ابتدا به شعر شاعران کلاسیک گیلانی می پرداخت ،سپس برای تجربه کردن سایر سبک های ادبی علاقه نشان داد و اشعار زیادی در قالب غزل ؛مثنوی ، قطعه ، دوبیتی،رباعی و نو و سپید به گویش گیلکی و زبان فارسی از خود به یادگار گذاشت.

وی درمصاحبه ای گفت:”بنده بعد از این که در شعر کلاسیک فعالیت کردم، با شعر نیمایی آشنا شدم. سعی کردم با دوره های مختلف شعر همراه باشم،از شعر نو آمدم به شعر سپید، از سپید آمدم به شعر حجم، بعد موج نو گفتم.” در میان شاعران خوش قریحه لاهیجان که تعدادشان کم هم نیست به نام این شاعربر می خوریم. علیرضاکریم، شاعری آگاه، مصححی توانا و دبیر ادبیات دبیرستان‌های لاهیجان بود. وی در سی ویکم مرداد 1325 در شهر زیبای لاهیجان دیده به جهان گشود، تا مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی تحصیلاتش را ادامه داد.

علیرضا کریم سرایش شعر را از نوجوانی شروع کرد.وی بعدها در ابراز عقیده اش در مورد شعر گفت:شعر نوعی مکاشفه و الهام خدادادی است. این هنرمند شاعر در هشتم دی ماه سال 1389 در بیمارستان ابن سینای تهران دیده از جهان فروبست.

برای آشنایی با سبک شعری این شاعر قطعه ای از او را بخوانیم:

“بسیارند

پرندگانی که

لانه هاشان را

بر شاخساران تیغ دار نارنج می گذارند

تا از حمله بازهای وحشی در امان باشند

با من بگو

چشم تو باز است

یا دل من

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.