0ea7104a16","lang":0,"debug":0}
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
4

۱۶ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شد

  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
۱۶ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شد

به گزارش نگین شمال : علی درجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش توزیع تخم نوغان در گیلان در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۵۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغاندارن استان توزیع شد. وی اظهار داشت: توزیع تخم نوغان […]

به گزارش نگین شمال : علی درجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش توزیع تخم نوغان در گیلان در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۵۰ جعبه تخم نوغان در بین نوغاندارن استان توزیع شد.

وی اظهار داشت: توزیع تخم نوغان از هفتم اردیبهشت تا دهم خرداد ماه امسال در مراکز توسعه نوغانداری گیلان از جمله لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، کسماء و طاهرگوراب صومعه سرا، فومن و شفت و در مراکز توسعه نوغانداری در پایگاه های مراکز جهاد کشاورزی شامل شهرستان های تالش، آستارا، ماسال، رودسر، بندرانزلی، املش، سیاهکل و رودبار انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان امسال هفت هزار و ۵۰۰ تومان بین نوغانداران به فروش رسید، خاطر نشان کرد: سال جاری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم با ۵۶ درصد افزایش، ۳٣ هزار ۵٠٠ تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه با پرورش هر جعبه تخم نوغان، به طور متوسط ٣٥ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می شود، اظهار داشت: از هر پنج کیلوگرم پیله تر، پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام نیز به دست می آید.

پرورش پیله ابریشم متناسب با شرایط آب هوایی هر استان از اوایل فروردین تا اواخر خرداد انجام می شود، ۴۱ درصد پیله تر ابریشم ایران در گیلان تولید می شود.

٣١ استان کشور در زمینه صنعت نوغانداری فعالیت دارند اما در این میان گیلان قطب تولید پیله تر ابریشم و خراسان رضوی علاوه بر برخورداری از رتبه دوم تولید پیله تر با تولید ۸۵ درصد نخ ابریشم کشور، پایتخت ابریشم کشی ایران به شمار می رود.

٩ هزار و ٩٢ خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود ۴۹۳تن پیله ابریشم تولید می کنند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.