تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
4

جاده‌های کشور زیر بار ترافیک وحشتناک

  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
جاده‌های کشور زیر بار ترافیک وحشتناک

به گزارش نگین شمال : چند ماهی از ورود کرونا به کشور می‌گذرد، ویروسی که هنوز هم قربانی می‌گیرد و همچنان اقدامات سختگیرانه چون رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه، برای جلوگیری از گسترش آن برقرار است اما پیش آمدن تعطیلات چند روزه عید سعید فطر مانع از آن شد که عده ای، کرونا را جدی […]

به گزارش نگین شمال : چند ماهی از ورود کرونا به کشور می‌گذرد، ویروسی که هنوز هم قربانی می‌گیرد و همچنان اقدامات سختگیرانه چون رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه، برای جلوگیری از گسترش آن برقرار است اما پیش آمدن تعطیلات چند روزه عید سعید فطر مانع از آن شد که عده ای، کرونا را جدی بگیرند. از همین رو علی رغم هشدارها مبنی بر سفر نکردن بار و بندیلشان را بسته و راهی سفر شدند. تصاویر جاده‌های شلوغ و ترافیکی که مسئولان راهنمایی و رانندگی از آن صحبت می‌کنند گواه این است که کرونا برای برخی‌ها انگار وجود ندارد.

مسافرت نروید

درست چند روز مانده به تعطیلات عید سعید فطر، سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مردم خواست که در تعطیلات پیش رو به مسافرت نروند. او گفته بود:« از مردم می‌خواهیم که به مسافرت نروند چرا که هنوز بیماری و زنجیره انتقالش طبق اعلام وزارت بهداشت وجود دارد و ممکن است با سفر دوباره مردم به خصوص به شهرهای شمالی در گیلان و مازندران وضعیت قرمز شود. بنابراین توصیه ما به مردم این است که در تعطیلات پیش‌رو از رفتن به مسافرت پرهیز کرده و به دستورات و توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کنند.»

 درخواست وزیر بهداشت

حتی مسئولان بهداشتی هم چنین درخواستی را از مردم داشتند. سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه پس از برگزاری نشست تله کنفرانس با پنج کشور عرب همسایه در جمع خبرنگاران گفته بود:« در برخی استان‌ها مثل خوزستان که خیز‌های جدیدی از بیماری ناشی از ویروس کرونا برداشته شده، به علت عدم رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌هاست. از مردم خواهش می‌کنم که در تعطیلات عید فطر نیز همانند همراهی‌های قبلی رعایت کرده و سفر نروند. زیرا سفر‌های جدید به معنی ابتلای جدید است.»

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: «جمعیتی از کشور که هنوز به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا نشده در خیلی از جا‌ها بالای ۹۰ درصد است و اگر اتفاق جدیدی بیفتد و این گرفتاری باعث خیز جدید بیماری در کشور شود، مهار آن برای ما بسیار نفس‌گیر است.»

نمکی ادامه داد: «اگر افراد برای خوش‌بودن به سفر می‌روند، مدت طولانی این بیماری را به همراه می‌آورند و همه نیز از این بستر سالم بیرون نخواهند آمد؛ بنابراین خواهش ما این است که مردم به سفر نروند و کسی از استان‌های قرمز کرونا بیرون نیاید و کسی هم به این استان‌ها وارد نشود. این تصور که بیماری با گرم شدن هوا مهار می‌شود هم خیال بسیار بیهوده‌ای است.»

سفر به مناطق سفید کرونایی هم خطرناک است

همچنین معاون کل وزارت بهداشت، از هموطنان خواست در تعطیلات پیش‌رو در خانه بمانند. به گزارش مهر، ایرج حریرچی، گفت: «اصلی ترین عامل شیوع بیشتر کرونا، افزایش تعداد تماس افراد با دیگران است.» وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات عید فطر، افزود: «مردم از دید و بازدید محروم هستند و ما احساسات آنها را درک می‌کنیم اما به عنوان یک برادر از همه هموطنان خواهش می‌کنم که به سفرهای غیرضروری نروند.»

حریرچی ادامه داد: «سفر به مناطق قرمز باعث می‌شود خودمان به خطر بیفتیم و سفر به مناطق سفید باعث می‌شود مردم آن شهرها به خطر بیفتند. از مردم می‌خواهیم چند هفته‌ای به ما فرصت دهند تا بتوانیم خدمت‌گزاری خودمان را کامل کنیم.»

خواهش‌هایی که کارساز نیست

این در حالی است که برخی‌ها این هشدارها و خواهش‌ها را جدی نگرفته و هنوز تعطیلات شروع نشده، سفرشان را آغاز کرده اند و ترافیک عجیبی را در جاده‌های منتهی به شمال به وجود آورده اند.

در این راستا سیاوش محبی، فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران در گفت‌وگو با فارس ضمن پرحجم خواندن اوضاع ترافیکی در محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم، گفت: «متاسفانه با نزدیک شدن به زمان تعطیلات، مسافران به صورت همزمان اقدام به شروع مسافرت می‌کنند که این باعث ایجاد ترافیک‌های مقطعی و پس زدگی بار ترافیکی می‌شود.»

محبی افزود: «هم وطنان در چنین شرایطی با اعمال مدیریت زمان سفر، مسافرت خود را به گونه‌ای زمانبندی کنند تا در ساعات پیک ترافیک در جاده‌ها حاضر نباشند و در صورت برخورد با اینگونه ترافیک‌ها با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز، عدم ورود به لاین خاکی با صبر و شکیبایی رانندگی کنند.»

با این اوصاف به نظر می‌رسد که کرونا نه تنها به این زودی‌ها ایران را ترک نخواهد کرد بلکه با توجه به رفتن مردم به مسافرت باید بار دیگر شاهد روند صعودی مبتلایان باشیم. هرچند حضور ممتد مردم درخیابان‌ها و بازگشایی بسیاری از مشاغل بیانگر این است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به مرور نگرش مردم نسبت به این ویروس عوض شده است.

منبع: آفتاب یزد

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.