ab361a1236","lang":0,"debug":0}
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3

ثبت‌نام در 208 حوزه انجام می‌گیرد

  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
ثبت‌نام در 208 حوزه انجام می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری شمال خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سید اسماعیل موسوی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در استانداری گیلان با اشاره به هدف از سفر به استان گیلان برای ارزیابی وضعیت انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی و ارزیابی چگونگی برگزاری انتخابات و عملکرد همکاران فعالان حوزه […]

به گزارش پایگاه خبری شمال خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سید اسماعیل موسوی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در استانداری گیلان با اشاره به هدف از سفر به استان گیلان برای ارزیابی وضعیت انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بررسی و ارزیابی چگونگی برگزاری انتخابات و عملکرد همکاران فعالان حوزه انتخابات، مباحث مربوط به آموزش، ارائه آخرین اخبار و اطلاعات و بخشنامه هادر خصوص انتخابات است.

وی با بیان اینکه گیلان وضعیت مطلوبی در برگزاری انتخابات مجلس آینده وجود دارد، افزود: در کشور    ۲۰۸ فرمانداری به همراه وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور و سرکنسولگری‌ها در کشورهای دیگر نسبت به ثبت‌نام نامزد انتخابات در مجلس شورای اسلامی اقدام می‌کنند‌.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به نحوه ثبت‌نام داوطلبان تصریح کرد: داوطلبان به‌منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین‌شده با همراه داشتن مدارک لازم به وزارت کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.

موسوی با بیان اینکه انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه روز جمعه برگزار می‌شود، افزود: ثبت‌نام نامزدها از یکشنبه ۱۰ آذر آغاز و تا پایان وقت اداری شانزدهم آذرماه ادامه دارد، استان گیلان دارای ۱۶ شهرستان است که از این تعداد ۱۳ کرسی مجلس به نمایندگان استان گیلان تعلق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس در گیلان بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی توانمندسازی عوامل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در این دوره آموزشی حاضران با آخرین قوانین و به‌روزترین سیاست‌ها و اطلاعات حوزه انتخابات آشنا می‌شوند، گفت: فرماندار و معاونین سیاسی فرمانداران استان، بخشداران مرکزی و مستقل فرمانداری‌ها و اعضای ستاد انتخابات استان از مدعوین این برنامه هستند.

موسوی همچنین تأکید کرد که آموزش دوره مذکور از سوی مربیان و مدیران ذی‌ربط کشوری ازجمله مدیرکل انتخابات و دبیر ستاد انتخابات کشور، رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور، مدیرکل حقوقی وزارت کشور و معاون حراست وزارت کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پنج استان تهران، قم، خراسان رضوی و شمالی و فارس با انتخاب هفت نفر انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه این اولین انتخابات مجلس است که در گام دوم انقلاب برگزار می‌شود، گفت: انتخابات و مشارکت سیاسی یکی از برکات انقلاب است که برای هرچه بیشتر شدن حضور و مشارکت مردم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.