تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها/ ۲۴ فروردین+جدول

  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن […]

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۲۴ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

به گزارش نگین شمال ؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۴۴۷۴ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تا کنون ۴۳هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۹۳۰ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. از مردم می خواهیم همچنان در خانه بمانند تا بتوانیم در زمان مناسب این اپیدمی را مهار کنیم.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا روز چهارشنبه، 24 فروردین 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است

این جدول در حال تکمیل است

 

 

استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی
2 آذربایجان غربی
3 اردبیل ۱۳ ۱۲۵ اعلام‌نشد ۸۰۹
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۲۰ ۶۰۹ اعلام‌نشد ۷,۶۲۰
5 البرز
6 ایلام ۷ ۴۱ اعلام‌نشد ۳۹۱
7 بوشهر
8 تهران
9 چهارمحال و بختیاری ۴ ۲۲ ۱۶۰ ۲۱۲
10 خراسان جنوبی ۳ ۳۹ ۳۴۸ ۴۱۸
11 خراسان رضوی
12 خراسان شمالی ۱۸ ۵۴ ۳۱۰ ۵۱۸
13 خوزستان ۳۷ ۱۳۱ ۸۳۱ ۱۱۴۶
14 زنجان ۱۶ ۸۱ ۶۰۶ ۸۰۵
15 سمنان
16 سیستان‌وبلوچستان ١٢ ٣٣ ٢٣١ ٣٩۶
17 فارس ۱۰۴ ۵۰ ۵۰۳ ۱۹۵۶
18 قزوین
19 قم ۸۹ بیمار مشکوک به کرونا اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
20 کردستان ۳۶ ۹۵ ۳۱۲ ۸۰۹
21 کرمان ۱۶ ۴۷ ۲۶۶ ۴۵۸
22 کرمانشاه ۵۲ ۴۶ اعلام‌نشد ۵۴۱
23 کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ ۸ نفر تا ۲۳ فروردین اعلام‌نشد ۲۷۳
24 گلستان
25 گیلان
26 لرستان
27 مازندران ۱۰۶ اعلام‌نشد اعلام‌نشد اعلام‌نشد
28 مرکزی ۱۵ ۱۳۸ ۱۰۲۲ ۱۴۲۳
29 هرمزگان
30 همدان
31 یزد

افرایش ۱۶ نفر به آمار مبتلایان کووید ۱۹ در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان می‌گوید: از ظهر دیروز تا کنون ۱۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

دکتر قزلباش افزود: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۸۰۵ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۶۰۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان ۸۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۱۰۶ بیمار جدید کرونایی در مازندران

۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹، در مازندران شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

حامد روحانی‌زاده با بیان اینکه در این مدت ۱۱۱ بیمار بهبودیافته کرونا از بیمارستان‌های استان مرخص شدند افزود: ۶۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

روحانی‌زاده با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی پس از ترخیص از بیمارستان، به شهروندان توصیه کرد؛ به محض مشاهده علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، هر چه سریعتر به پزشک خانواده و مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت درمان قرار بگیرند.

شناسایی ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۱۲۰ نفر در مراکز درمانی اصفهان مثبت اعلام شده تا تعداد بیماران درگیر با این ویروس در استان به جز کاشان و آران و بیدگل به ۸۰۴ نفر برسد.

طاهره چنگیز افزود: در این مدت همچنین ۹ بیمار مشکوک به این ویروس در استان جان باختند.

۱۸۸ بیمار حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های کاشان و آران بیدگل

هم اکنون ۱۸۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های کاشان و آران بیدگل بستری و درحال درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تا کنون ۲۱۵۰ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان‌های کاشان و آران بیدگل ترخیص شده اند.

سید علیرضا مروجی افزود: ۱۰۴۱ بیمار حاد تنفسی از اسفند پارسال تا کنون در منطقه کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده اند.  از اسفند سال گذشته تا کنون به ۱۷ هزار بیمار حاد تنفسی در منطقه کاشان و آران و بیدگل در درمانگاه‌های سراسری حوزه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌های این دو شهر خدمات درمانی ارائه شده است.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان ایلام به ۳۹۱ مورد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده که درمجموع آمار مبتلایان به ۳۹۱ نفررسید.

دکتر کریمیان افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد، تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان به ۴۱ مورد افزایش یافته است.

وی ازمردم خواست که با حساسیت بیشتر از تردد‌های غیرضرور در جامعه خودداری کنند.

کریمیان تصریح کرد که افزایش تردد‌های مردم در سطح استان نگران کننده بوده و در صورت ادامه این رفتار، قطعا شاهد موج جدید کرونا در استان خواهیم بود.

پذیرش ۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۸۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا خبرداد.

محمدرضا قدیر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز بیست و چهارم فروردین ماه، ۸۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا پذیرش شدند. ۲۹ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه روز گذشته، ۴۴ نفر از بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

تایید ابتلای ۱۶ کرمانی دیگر به کرونا

با افزایش ۱۶ مورد جدید ابتلای قطعی ویروس کرونا در استان کرمان، مجموع مبتلایان به ۴۵۸ مورد رسید.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای در کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر از بیماران کرونایی در استان جانباخت و شمار جانباختگان به ۴۷ نفر رسید.

دکتر شفیعی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند وتعداد ترخیص شدگان با حال عمومی خوب نیز تاکنون ۲۶۶ نفر است. هم اکنون تعداد افراد بستری در آی سی یو ۵ نفر و افراد مستقر در نقاهتگاه ۲۱ نفر است

سخنگوی ستاد استانی مدیریت ومقابله با کرونا درکرمان یادآور شد: افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز: ۲۳۶۲ مورد ودر ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ موردو تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز: ۱۷۷۶ مورد و در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ مورد است.

دکتر شفیعی از غربالگری بیماران سرپایی، بستری و اطرافیان بیمار خبر داد و افزود: بیماران شناسایی شده جداسازی و در منازل ایزوله می‌شوند.

وی همچنین بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی با توجه به بازگشایی پلکانی صنوف و آلوده بودن محیط توصیه کرد.

آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همچنان در حال افزایش/مثبت شدن ۵۰ نمونه آزمایشگاهی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد در 24 فروردین ماه را اعلام کرد.

پرویز یزدان پناه گفت: از 248 نمونه ارسال شده به آزمایشگاه پارس شیراز و آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج 50 نمونه مثبت جدید شناسایی شد.

وی به پراکنش جغرافیایی بیماران مبتلا اشاره نمود و گفت: 24 بیمار در شهرستان باشت، 5 بیمار در شهرستان لنده، 1 بیمار در شهرستان چرام و 13 بیمار در شهرستان کهگیلویه مثبت شده که این تعداد از نمونه های گرفته شده طی 3 روز متوالی از بیماران مشکوک و ارسال به آزمایشگاه پارس شیراز بدست آمده است، همچنین 7 بیمار جدید شهرستان بویراحمد نیز در آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج شناسایی شده است.

دکتر یزدان پناه اذعان داشت: با توجه به سیاست جدید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان مبنی بر بیماریابی فعال، از تاریخ 3 فروردین ماه سالجاری، تمرکز دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر بیماریابی فعال و انجام تست مکرر از افراد مشکوک قرار گرفت. خوشبختانه توانستیم در طی مدت زمان کوتاهی ظرفیت نمونه گیری خود را از 70 نمونه به 250 تا 300 نمونه در روز برسانیم.  نتایج این آزمایش ها را از آزمایشگاه انستیتو پاستور و شیراز دریافت کردیم. در تاریخ 17 فروردین ماه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد به دلیل وضعیت قرمز استان فارس و حجم بالای نمونه های این استان، قادر به انجام آزمایشات دیگر استان ها نیستند.

وی ادامه داد: به آنها اعلام نمودیم فعلا نتایج آزمایشات قبلی استان ما را اعلام نمایید، بنابراین مقرر شد روزانه نتیجه 100 آزمایش را به ما اعلام کنند و ما پس از دریافت جواب همه نمونه های فرستاده شده، دیگر آزمایشی به آزمایشگاه های استان فارس ارسال نکنیم.

وی با بیان اینکه 192 میلیون تومان بدهی این آزمایشگاه را در زمان مقرر پرداخت کردیم و از قبل نیز 42 میلیون تومان به این آزمایشگاه پرداخت شده بود، ابراز داشت: متاسفانه باز هم جهت اعلام نتیجه تاخیر داشتند که 22 فروردین ماه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفته و مجددا جویای نتایج شدیم.

دکتر یزدانپناه افزود: با پیگیری های دکتر لطفی مقرر شد آزمایشگاه پارس خارج از نوبت آزمایش های ما را مورد بررسی قرار دهند و خوشبختانه در تاریخ 23 فروردین جواب 200 نمونه را برای ما ارسال نمود.  همچنین دیروز 48 تست نیز در آزمایشگاه تشخیص موکلولی یاسوج انجام دادیم که از مجموع این 248 نمونه 50 مورد مثبت شد. کارشناسان ما در سراسر استان به افراد مشکوکی که از آنها تست گرفته شده است، اعلام می کنند که تا زمان وصول جواب آزمایش ها، ارتباط خود را با اعضای خانواده، دوستان و دیگر افراد جامعه قطع کرده و اقدام به خود قرنطینگی نمایند.متاسفانه حجم بالای کار در شیراز، منجر به تاخیر در جوابدهی شد و هیچ ارتباطی به مسائل مالی نداشته است و از مردم شریف استان به سبب مشکلات پیش آمده به جد عذر خواهی می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: هم اکنون یک تیم متشکل از معاون توسعه مدیریت و منایع، معاون بهداشتی دانشگاه و کارشناسان فنی در شهرستان باشت مستقر نمودیم تا از تمام خانواده های بیماران و افراد در تماس با بیمار نمونه گرفته شود.

شناسایی ۵۲ بیمار مبتلا به کرونا جدید در استان کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی گفت: با شناسایی ۵۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه به ۵۴۱ نفر رسید، که از این تعداد ۴۶ نفر جان باخته اند.

دکتر ابراهیم شکیبا افزود: از مجموع تعداد مبتلایان استان ۳۱۵ نفر جزء بیماران بستری بوده و ۲۲۶ نفر نیز شامل بیماران سرپایی هستند. انجام تست pcr جهت بیماران سرپایی، یک کار بسیار ارزشمند توسط دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد، چرا که شناسایی این افراد می‌تواند به قطع زنجیره بیماری کرونا در جامعه کمک کند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۱۷۳۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۵۲۸ نفر ترخیص شده و ۱۵۷ نفر نیز در حال حاضر بستری هستند.

افزایش بیماران کرونا در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دیروز تا امروز بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کوئید ۱۹ که به تفکیک در اهواز ۱۸، ماهشهر پنج، خرمشهر و ایذه هر کدام سه، کارون ۲ و حمیدیه، دزفول، شادگان، شوش، شوشتر و هندیجان هر کدام یک مورد بوده در خوزستان شناسایی شده است.

دکتر علی احسان‌پور افزود: با احتساب موارد جدید مجموع بیماران مبتلا به کرونا ویروس به یک هزار و ۱۴۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان ایذه و بیمارستان رازی اهواز جان باختند تا تعداد جان باختگان از این ویروس در استان به ۱۳۱ نفر افزایش یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در حال درمان هستند بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۸۳۱ نفر از بیماران کوئید ۱۹ با تلاش پزشکان، پرستاران وکادر‌های درمانی در استان درمان شدند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل به ۸۰۹ نفر، شمار فوتی‌ها به ۱۲۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل با ۱۳ نفر افزایش نسبت به دیروز به ۸۰۹ نفر و تعداد فوتی‌ها با یک نفر افزایش نسبت به دیروز به ۱۲۵ نفر رسید.

دکتررضایی بنا با اشاره به بستری بودن ۲۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان و نگهداری ۳۸ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار با حال مساعد از بیمارستان‌های استان ترخیص شده و ۴۳ نفر بیمار جدید بستری شده اند.

بهبود ۳۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی

کامبیز مهدی‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  امروز اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۵۰ مورد منفی و سه مورد مثبت بوده است. تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی با شناسایی سه مورد جدید در ساعت گذشته به ۴۱۸ نفر رسید که از این تعداد هشت مورد افراد سرپایی و سه نفر هم از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: تاکنون از یک هزار و ۵۹۲ آزمایش انجام شده در استان، نتیجه آزمایش ۴۱۸ نفر مثبت شد که از این تعداد ۳۴۸ بیمار ترخیص، ۳۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند. در ۲۴ساعت گذشته، یک مورد فوتی نیز در استان داشتیم که بدین ترتیب آمار کل متوفیان کرونا در استان به ۳۹ نفر افزایش یافته است.

وی به تفکیک آمار شهرستان‌ها پرداخت و عنوان کرد: از مجموع مبتلایان ۳۵ نفر در زیرکوه، ۹ نفر در درمیان، چهار نفر در نهبندان، هفت نفر در سربیشه، ۱۲۱ نفر در بیرجند، ۵۲ نفر در قاین، سه نفر در خوسف، ۲۱ نفر در سرایان، ۲۳ نفر در فردوس، ۱۹ نفر در بشرویه و ۱۲۴ نفر در طبس هستند.

افزایش موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت تا ظهر امروز موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در سیستان و بلوچستان با ١٢ مورد جدید به ٣٩۶ نفر رسید.

دکتر هاشمی شهری ادامه داد: از مجموع بیماران با آزمایش مثبت کرونا تا کنون ٢٣١ نفر پس از دریافت درمان‌های تخصصی بهبود یافته اند.

وی افزود آمار متوفیان استان با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا ٣٣ نفر است.

هاشمی شهری گفت تعداد موارد مثبت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ٢۶٨ نفر، در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه زابل ٩٣ نفر و در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر ٣۵ نفر است.

وی افزود تعداد بیماران بستری شده با علائم تنفسی حاد که شامل انواع عفونت‌های ویروسی، میکروبی، بیماری‌های التهابی و موارد مشکوک به کرونا می‌باشند نیز تا این روز به ١٧٠٢ نفر رسیده است.  ۱٣۵۴ نفر از مجموع بیماران تنفسی حاد نیز از بیمارستان ترخیص شده اند، امّا ١۵٩ نفر از این عزیزان هم جان خود را از دست داده اند.

کرونا در فارس؛ ۵۰ فوتی، ۱۹۵۶ مبتلا

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۰۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد و گفت: از ۹۹۱ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس از روز گذشته تاکنون، ۱۰۴ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به هزار و ۹۵۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۵۰ نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند.  تاکنون ۵۰۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۹۱۳ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. از ۱۰۴ مورد مثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته شیراز ۳۲ مورد، رستم و کازرون ۹ مورد، فسا ۸ مورد، جهرم و مرودشت ۷ مورد، لار، فیروزآبادو بوانات ۵ مورد، آباده ۴ مورد، خرم بید و داراب ۳ مورد، اقلید ۲ مورد و گراش، سروستان، ممسنی، مهر و سپیدان ۱ مورد است. مبتلایان به کرونا ویروس در استان را ۱۰ درصد افراد زیر ۱۰ سال، ۵۷ درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال، ۴۲ درصد افراد ۵۰ سال به بالا تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: موارد فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ هم ۲۳ درصد افراد ۱۰ تا ۵۰ سال و ۷۸ درصد افراد ۵۰ سال به بالا به خود اختصاص داده اند و موردی از مرگ زیر ۱۰ سال ناشی از کروناویروس گزارشی نشده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۵۱۸ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ۲۴ فروردین، ۵۱۸ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی‌ها به ۵۴ نفر افزایش یافت.

دکتر سید احمد هاشمی افزود: در شهرستان‌های بجنورد ۲۵۰ نفر، شیروان ۵۱ نفر، فاروج ۳۱ نفر، مانه و سملقان ۳۳ نفر، جاجرم ۲۵ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۱۰ نفر و اسفراین ۹۷ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️  تاکنون ۳۱۰ مبتلا به این بیماری، بهبود یافتند و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش ۷۶۴ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شد و هم اکنون ۱۰۶ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بستری هستند.

وی با اشاره به غربالگری بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان گفت: از ۸۲۱ هزار و ۶۰۷ نفری که غربالگری شده اند، ۶۰۷۹ نفر نیاز به استراحت در منزل داشته اند.

وی قرنطیه خانگی، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را موثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس دانست.

ابتلای ۴ مورد جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری

۴ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چهار محال و بختیاری به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع ۸۴۰ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۲ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت ۴ مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۲۱۲ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت:هم اکنون ۱۶۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا با یک مورد فوتی جدید به ۲۲ نفر رسید.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست.

تا کنون از ۹۳۷ نفر نمونه گیری ویروس کرونا انجام شده است.

شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شده است.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه مجموع مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی به ۱۴۲۳ نفر رسیده است، افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۱۰۲۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند و در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۱۰۶ بیمار مبتلا بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می‌کنند و ۱۵۷ نفر از مبتلایان نیز در منزل بستری و قرنطینه اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۳ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی‌های این بیماری به ۱۳۸ نفر رسیده است.

از ۱۵ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد اراک، ۶ مورد ساوه و زرندیه، ۳ مورد خمین و ۱ مورد تفرش بوده است.

ابتلای قطعی ۸۰۹ کردستانی به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار بهبودیافتگان قطعی بیماری کرونا به ۳۱۲ نفر در استان خبر داد ضمن اینکه نسبت به افزایش آمار مبتلایان هم هشدار داد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۸ نمونه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۸۰۹ مورد مثبت و ۷۶۰ مورد نیز منفی اعلام شده است.

وی تعداد مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان را در سقز ۲۲۳ مورد، در بانه ۱۲۱، سنندج ۲۰۱، در کامیاران ۲۶ نفر، در قروه ۵۸، در مریوان ۴۸ نفر، دیواندره ۳۵ مورد، بیجار ۳۸ نفر، در دهگلان ۴۷ و در سروآباد ۱۲ نفر عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون معادل ۸۹ درصد کل جمعیت استان غربالگری شده‌اند.

رضاعی از بهبودی قطعی ۳۱۲ نفر در کردستان خبر داد و خطاب به شهروندان گفت: رعایت اصول بهداشتی و مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برای شکستن چرخه انتقال ویروس کرونا جدی بگیرید چراکه توقف این شیب و یا نزولی‌ شدن سریع‌تر آن بستگی به رعایت و همکاری جمعی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آمار فوت‌شدگان بیماری کرونا در استان از ابتدا تاکنون به ۹۵ مورد رسیده است، افزود: از این تعداد ۳۰ نفر در سقز، ۱۵ نفر در قروه، در بانه ۱۳ نفر، ۱۴ نفر در سنندج، ۵ در مریوان و در بیجار و کامیاران در هر کدام ۷ نفر، در بیجار و در دیوانده هم ۴ نفر اعلام شده است

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1411

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.