تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
4

چه گروهی بیشترین اضطراب را درباره کرونا دارد؟

  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

وی تصریح کرد: هم اکنون در طی روز تماس‌های مکرری از سوی خانواده‌ها از طریق خط 1480 انجام می‌شود و در واقع خانواده‌ها از طریق این شماره مشاوره‌های لازم را از کارشناسان روانشانسی دریافت می‌کنند. آزادی افزود: بسیاری از خانواده در تماس از طریق شماره اشاره شده عنوان می‌کنند که دچار استرس و اضطراب در […]

وی تصریح کرد: هم اکنون در طی روز تماس‌های مکرری از سوی خانواده‌ها از طریق خط 1480 انجام می‌شود و در واقع خانواده‌ها از طریق این شماره مشاوره‌های لازم را از کارشناسان روانشانسی دریافت می‌کنند.

آزادی افزود: بسیاری از خانواده در تماس از طریق شماره اشاره شده عنوان می‌کنند که دچار استرس و اضطراب در ارتباط با ویروس کرونا شده‌اند و درخواست کمک می‌کنند که در همین زمینه کارشناسان از طریق مشاوره به آنها کمک می‌کنند تا اضطراب آنها کاهش یابد.

روانشناس بالینی ادامه داد: طبق آمار افرادی که دچار اختلالات وسواس فکری هستند بیشترین استرس و اضطراب را نسبت به بیماری کرونا دارند.

وی افزود: اضطراب می‌تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشد و بدن را در برابر بیماری‌ها تضعیف کند. گاهی نیز اضطراب باعث رفتارهای ناکارآمد می‌شود.اقداماتی که فرد مبتلا به اضطراب انجام می‌دهد و چرخه اضطراب خودش و دیگران را بیشتر می‌کند، شامل جستجوی مداوم خبر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نامعتبر است، همچنین، عدم اطمینان و بزرگ نماییِ خطرات، از ویژگی‌های افراد مضطرب است. اشخاصی که از قبل دچار اختلال اضطراب منتشر، اختلال اضطراب بیماری و اختلال وسواسی جبری بوده‌اند، در این شرایط اضطراب را تجربه می‌کنند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1160

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.