49a2a5dd4d","lang":0,"debug":0}
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

تجهیز بیمارستان پیروز لاهیجان به تخت‌های ICU وینتیلاتوردار و دستگاه اکسیژن ساز

  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

ذبیح نیکفر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت ضمن تقدیر از کادر سلامت و سربازان خط مقدم با کروناویروس، اظهار کرد: از آغاز مقابله با شیوع کرونا کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران و نیروی‌های خدماتی در خط مقدم با آن قرارگرفته و بعضاً خود نیز درگیر ویروس منحوس شده‌اند و در […]

ذبیح نیکفر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت ضمن تقدیر از کادر سلامت و سربازان خط مقدم با کروناویروس، اظهار کرد: از آغاز مقابله با شیوع کرونا کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران و نیروی‌های خدماتی در خط مقدم با آن قرارگرفته و بعضاً خود نیز درگیر ویروس منحوس شده‌اند و در این مسیر مردم نیز همراهی گسترده‌ای داشته‌اند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات حفاظت فردی کادر درمان در ابتدای نخست درگیری با کروناویروس، افزود: علیرغم کمبودها پزشکان و پرستاران در میدان مبارزه با کرونا ثابت‌قدم مانند و از جان شیرین خود به جهت کسب رضایت خدا و مردم گذشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهبود وضعیت بهداشت و درمان در بیمارستان پیروز لاهیجان، گفت: وضعیت تجهیزات در بیمارستان پیروز مطلوب نیست اما وعده‌ای که وزیر بهداشت نسبت به ارسال محموله‌های تجهیزات پزشکی خارجی به گیلان داده، امیدواریم کمبودهایی که مردم نگران و شاکی هستند، مرتفع شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساعدت خیران و وزارت بهداشت در تأمین ملزومات بهداشتی فردی، بیان کرد: وزارت بهداشت محموله‌های بهداشت فردی را در اختیار گیلان گذاشته و علاوه بر آن خیران نیز به‌پای کار آمده‌اند که بسیار رضایت‌بخش است.

نیکفر با بیان اینکه روزانه چند صد کپسول برای اکسیژن‌رسانی در بیمارستان لاهیجان جابه‌جا می‌شود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ها و مساعدت وزارت بهداشت بیمارستان پیروز لاهیجان به دستگاه اکسیژن ساز تجهیز و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به‌سرعت ارائه خدمات بهداشت و درمان در لاهیجان گفت: مقدمات راه‌اندازی CT اسکن در بیمارستان لاهیجان انجام‌گرفته و علاوه بر آن چهار تخت‌های ICU با دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) به لاهیجان اضافه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به جهت راه‌اندازی بیمارستان سیدالشهدا لاهیجان، بیان کرد: تلاش شده تا این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران عادی اختصاص پیدا کند و از همه افراد ازجمله دغدغه‌مندان انتظار می‌رود در بخش‌های درمانی، خدماتی، نگهبانی به ما کمک کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه گندزدایی و سم‌پاشی معابر عمومی حوزه انتخابیه به‌صورت پیوسته انجام می‌شود، گفت: یک هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده توسط یک خیر گیلانی ساکن استانی دیگر به ما اهداشده و در حال استفاده از آن برای گندزدایی هستیم.

نیکفر بر لزوم قرنطینه خانگی توسط مردم تأکید کرد و افزود: مردم حتی‌المقدور برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باید در خانه‌مانده و در مجامع حاضر نشوند چون هرچقدر ارتباطات کاهش پیدا کند انتقال بیماری کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت منع ملاقات با بیماران کرونایی تأکید کرد و گفت: همراهان، مردم و به‌ویژه خانواده‌ها به‌هیچ‌وجه با بیماران کرونایی یا بهبودیافته ملاقات نداشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبود کادر درمان در بیمارستان‌های گیلان گفت: تعدادی از اعضای کادر درمان اعم از پزشکان و پرستاران به دلیل درگیر شدن با ویروس کرونا از چرخه درمان خارج‌شده‌اند و قرار شده با ارسال فراخوان، کادر درمان سایر استان‌ها به گیلان فراخوانده شوند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.