تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

فردا، جلسه سرنوشت‌ساز بین ایوانکوویچ و فدراسیون؛

  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
فردا، جلسه سرنوشت‌ساز بین ایوانکوویچ و فدراسیون؛

به گزارش پایگاه خبری شمال خبر به نقل از  “ورزش سه”، در سال های اخیر برانکو ایوانکوویچ همواره یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی ایران بوده است. او که با تیم ملی یک جام ملت های موفق را سپری کرد و همچنین توانست صعود به جام جهانی آلمان را رقم بزند، در این سال ها […]

به گزارش پایگاه خبری شمال خبر به نقل از  “ورزش سه”، در سال های اخیر برانکو ایوانکوویچ همواره یکی از کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی ایران بوده است. او که با تیم ملی یک جام ملت های موفق را سپری کرد و همچنین توانست صعود به جام جهانی آلمان را رقم بزند، در این سال ها بارها تمایل خود به حضور روی نیمکت تیم ملی را اعلام کرده اما همیشه «پیشنهاد از فدراسیون و مذاکره با مدیران ایرانی» را تکذیب کرده است. در دوران کارلوس کی‌روش، بخشی از مجادله این مربی پرتغالی با برانکو به همین موضوع ارتباط داشت، اما در نهایت پس از جدایی کی‌روش نیز ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی نشد.

پس از ترک پرسپولیس برانکو به جده رفت و تیم ملی هم روزهای خوبی را با ویلموتس سپری کرد تا راه فدراسیون و برانکو از یکدیگر جدا شود. اما اخراج سرمربی سابق پرسپولیس از الاهلی و نتایج ضعیف تیم ایران سبب شد تا دوباره شایعاتی درباره بازگشت برانکو به ایران شکل بگیرد.

در شرایطی که بسیاری از منابع در فدراسیون فوتبال، کار ویلموتس بلژیکی را در ایران تمام شده می‌دانند، رسانه های دولتی از جمله ایرنا و ایران ورزشی، خبر از مذاکره و حتی توافق با برانکو ایوانکوویچ می‌دهند. خبرگزاری رسمی دولت ایران برانکو را به عنوان تنها گزینه فدراسیون معرفی کرد و نوشت: «پس از بررسی‌های نهایی مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند گزینه‌ای مناسب‌تر از برانکو ایوانکوویچ برای تیم ملی پیدا کنند».

آن ها همچنین خبر از توافق ایوانکوویچ با ایران دادند، اما به نظر می‌رسد برانکو برای حضور در تیم ملی شرط ویژه ای هم دارد: «شرط اصلی برانکو برای قبول هدایت تیم ملی، دریافت مطالباتش از پرسپولیس بود که به او قول داده شده به زودی راهکاری مناسب برای توافق او و باشگاه حاصل خواهد شد».

جالب اینکه روزنامه ایران ورزشی هم در توییتی برانکو  را سرمربی بعدی تیم ملی معرفی کرده است. البته مهمتر از توافق با برانکو که احتمالا مشکلی برای پذیرش هدایت تیم ملی ندارد، نحوه قطع همکاری با مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی است که هنوز رسما سکان هدایت تیم ملی ایران را در دست دارد.

فدراسیون فوتبال هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این باره انجام نداده و چه بسا انتشار زودهنگام خبرها مسیری که آنها در پیش گرفته بودند را بر هم زده باشد. برانکو که گفته می‌شود پیشنهاد اولیه را از سفیر ایران در کرواسی دریافت کرده، در صورت انجام توافق، برای سومین بار و پس از وقفه ای طولانی بعد از جام حهانی 2006 سرمربی ایران می شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.