تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
3

همایش نقش آل بویه در فرهنگ ایران و جهان اسلام در گیلان

  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
همایش نقش آل بویه در فرهنگ ایران و جهان اسلام در گیلان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام در ۳ شهر رشت، سیاهکل و املش خبر داد.

رضا ثقتی گفت : با فراخوان همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام برای دریافت تازه‌ترین مقالات و پژوهش‌های محققان و تاریخ پژوهان از ماه‌ها قبل ، حدود ۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری و بازبینی نهایی، ۲۸ مقاله در مرحله تخصصی، در همایشی که فردا سوم اسفند به میزبانی تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد، ارائه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این همایش علاوه بر دانشگاه گیلان ، چهارم اسفند در مجتمع فرهنگی هنری مهیار دیلمی سیاهکل و سیزدهم اسفند در تالار لوزان املش هم برگزار خواهد شد ، گفت: در تلاشیم با برگزاری این همایش ، آخرین پژوهش‌ها را در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش آل بویه برای تحقیق تاریخ پژوهان به آن‌ها ارائه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اهمیت آل بویه در تاریخ اسلام و ایران دوره اسلامی و نقش این خاندان در تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعی، گفت: آل بویه برای تعالی فرهنگی جامعه بسیار تلاش کردند و طبق اسناد تاریخی در مدت حکومت این خاندان، دانشمندان بسیاری در علوم مختلف ظهور کرده و تألیف کتاب و توسعه کتابخانه‌ها افزایش یافت.

رضا ثقتی از حمایت‌های دکتر اسدالله عباسی استاندار و نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در برگزاری همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام قدردانی کرد.

همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام با محور‌های: آل بویه و جغرافیای گیلان، دیلمان و طبرستان – آل بویه و حکومت‌های ایرانی – آل بویه و تشیع – تأثیر آل بویه بر جهان اسلام – آل بویه و فرهنگ ایرانی – مفاخر آل بویه – تاریخ نگاری آل بویه – معماری عصر آل بویه – علم کلام و فقه در عصر آل بویه – علوم در عصر آل بویه با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=8479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.