تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
3
دادگستری آستانه اشرفیه

نشست خبری رئیس دادگستری آستانه اشرفیه ،گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

  • ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - ۳:۰۱
نشست خبری  رئیس دادگستری آستانه اشرفیه ،گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
رئیس دادگستری آستانه اشرفیه گفت: حدود ۴۰ درصد پرونده های ورودی به دادگستری در حل اختلاف منتهی به سازش میشود که از این تعداد ما آماری که داشتیم در سطح استان، در حوزه شورا رتبه سوم را کسب نموده ایم.

به گزارش احمدی خبرنگار پایگاه خبری نگین شمال ؛قوه قضاییه بزرگترین نهاد تثبیت ارزش‌های انقلابی است

عباس پارسا منش، رئیس دادگستری آستانه اشرفیه با بیان این‌که شهید بهشتی در دوران پیش از انقلاب که متصل به پیروزی انقلاب شد، مغز متفکر حرکت اجرایی و عملیاتی در مبارزه با نظام ستمشاهی بود، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد پرونده های ورودی به دادگستری در حل اختلاف منتهی به سازش میشود که از این تعداد ما آماری که داشتیم در سطح استان، در حوزه شورا رتبه سوم را کسب نموده ایم.

تصریح کرد: در مجموع ما ۵ شعبه حل اختلاف داریم که ۳ علاوه براینکه سازشی میباشند در پرونده های حقوقی تا سقف ۲۰ میلیون تومان و در بعضی از جرائم هم رای صادر میکنند و ۲ شعبه دیگر فقط سازشی میباشند.

وی برگزاری جلسات شورای صیانت را رضایت بخش دانست و ادامه داد: دادگستری با ورود در حوزه های مختلفی همچون عمرانی، صیانت، پیشگیری حفظ حقوق بیت المال و مسائل حقوقی ، شورای تامین ، رفع تصرف سواحل و… سعی دارد که نقش مثبتی را در شهرستان و کاهش جرائم داشته باشد.

 

پارسا منش با بیان اینکه ۲۲۸۹ هکتار از اراضی کشاورزی سند دار شده اند، باتوجه به همین مسئله داشتن سند رسمی خیلی از اختلافات قابل حل است.

 

پارسا منش با اذعان به اینکه موضوع طلاق از آسیب های بزرگ در جامعه است و آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مهم برشمرد و ادامه داد: علاوه بر طرح «هر مدرسه یک قاضی» تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش در راستای همیاری با صلح و سازش منعقد شده است .

 

رئیس دادگستری شهرستان آستانه اشرفیه از کاهش ورودی به زندان گفت و ادامه داد: با تاکید به اینکه جرائم عمومی هیچگونه تخفیفی ندارد ابزارهای چون ، آزادی مشروط ،صدور احکام جایگزین، خدمات رسانی به مجموع شهرداری ، آموزش و پرورش ،محیط زیست و…. را از موارد کاهش ورودی زندانیان مییباشد.

 

در پایان پارسامنش با اشاره به شهادت شهید رئیسی ، رئیس دادگستری آستانه اشرفیه با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آراء مردم، از سیاست‌ها و راهبرد‌های اساسی دستگاه قضایی است، گفت: برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده هستیم و زمینه‌های برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه در آستانه اشرفیه فراهم شده است و اظهار کرد : به منظور ارتباط بیشتر مردم در بستر مجازی ایتا با اختصاص شماره ی

۰۹۹۶۳۲۴۴۶۷در خدمت مردم است.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=15071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.