تاریخ : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0
فرماندار لنگرود در سومین گردهمایی مشورتی شهرداران و روسای شورای اسلامی مراکز شهرستان استان گیلان:

مشارکت مدنی امری خوب است، لکن مدیریت مدنی می تواند بسیار خطرناک باشد. 

  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
مشارکت مدنی امری خوب است، لکن مدیریت مدنی می تواند بسیار خطرناک باشد. 
محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود گردهمایی مدیریت شهری، راهکاری نوین در مسیر توسعه پایدار است.

به گزارش نگین شمال محمدرضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود روز شنبه در سومین گردهمایی مشورتی شهرداران و روسای شورای اسلامی مراکز شهرستان استان گیلان که در مجتمع ستاره دریا چاف و چمخاله برگزار گردید گردهمایی مدیریت شهری را راهکاری نوین در مسیر توسعه پایدار دانست و گفت:

در کشورمان ذخایر و ثروت فراوانی داریم. منابعی چون نفت، گاز، نیروی انسانی نخبه و متخصص، موقعیت جغرافیایی و استراتژیک، مردم سالاری و حاکمیت قانون، تاثیر گذاری در عرصه منطقه، اقتصادی، سیاسی منطقه بر معادلات بین المللی جزو ظرفیت ها و ارزشمندی هایی است که متاسفانه طی سنوات گذشته ما از این فرصت ها بهره لازم نگرفته ایم و باتوجه به مواهب ارزشمندی طبیعی و الهی در این نقطه بهشتی که در اختیار داریم به خاطر بی توجهی به ظرفیت ها و یا شاید با بهره گیری از برخی روشها و تصمیمات غلط درطی سنوات گذشته، برخی از فرصت های به ورطه نابودی سوق پیدا نموده اند. لذا نتوانستیم در جهت تسهیل امور زندگی مردم از آن ها به نحو شایسته استفاده نمائیم.

فرماندار شهرستان لنگرود استفاده از در آمدهای پایدار و فروش منابع زیر زمینی را برای اقدامات و پروژه های توسعه محور و ثروت ساز دانست و بیان کرد:

باید از منابعی که از ثروت های زیر زمینی به دست می آید را صرف تولید و پروژه های توسعه محور و ثروت ساز استفاده کنیم که نسلهای آینده ما را متهم به بی توجهی نکنند. باید تلاش کنیم از این منابع بصورت مطلوب برای اعتلا وپیشرفت استفاده کنیم و اگر بدنبال پیشرفت هستیم باید ثروت آفرین باشیم و تولید ثروت کنیم و درآمدی که از این منابع به دست می آید به تولید و توسعه ثروت آفرین بپردازیم.

محمدرضا جلالی یکی از مسایلی که در کشور شاید کمتر بهش توجه شده تدوین «راهبرد توسعه شهری» دانست و اشاره نمود: با استفاده از ظرفیت شورای عالی استانها، می طلبد که طرح هایی را به مجلس پیشنهاد کنیم که به قانون تبدیل شود. راهبردهای توسعه شهری با رویکرد چشم انداز بلند مدت، و دستیابی به رشد اقتصادی و اشتغال پایدار، با توجه به بسیاری از مسائلی که در شهرها به واسطه مهاجرت افراد از روستاها به شهر حادث می شود و ازجمله فقر مفرطی که در شهرها ایجاد شده باید زمینه اشتغال پایدار مهیا گردد، در شهرهای پایدار که بانک جهانی نیز به آن اشاره کرده بدنبال شهرهای باشیم که قابل زندگی کردن باشد، که مردم با داشتن امتیازات برابر بتوانند در آن شهر به راحتی زندگی کنند، شهرها باید حایز اقتصادی قوی، اشتغال زا، درآمد و سرمایه گذاری همه جانبه داشته باشند و آن چیزی که الزام آور است شفافیت و هوشمندی شهرها است که نکته خیلی مهمی است، یعنی سیستم مالی کارآمد در شهرداری ها ایجاد شود تا منابع درآمدی و هزینه برای مردم کاملا شفاف بیان شود.

فرماندار لنگرود اقدام تشکیل گروه مشورتی توسط شهرداران را از اقدامات خوب مدیریت شهری دانست و اشاره نمود: امروز شهرداران پرتلاش شهرستان با هم اندیشی می تواند اقدامات خوبی را در شهرستان انجام دهند، کما ابنکه تعامل نزدیک شهرداران پنج گانه شهرستان لنگرود با هم موجبات موفقیت اینها شده است و قطعا مدیریت سیاسی شهرستانها اگر می خواهند در حوزه های مختلف موفقیت داشته باشند حتما باید تعامل لازم را برقرار کنند و انتظار می رود شهرداران محترم هم توجه لازم را داشته باشند که در نهایت این تعامل می تواند رضایتمندی مردم را در حوزه های مختلف بدست آورد.

جلالی ضرورت توجه و اهتمام به سرمایه گذاری برای ایجاد بسترهای گردشگری را مهم دانست و اظهار داشت: در پیک های سفر در ایام نوروز، تابستان و در تعطیلات های مختلف گردشگران مختلفی از نقاط مختلف کشور به گیلان و شهرستان ها مراجعه می کنند ولی این حضور گسترده و پرحجم چه مقدار تاثیر در حوزه اقتصادی داشته و تاثیرگذاربوده؟ قطعا از جمله فقدانی که باعث شده ما نتوانیم از این موقعیت حضور به نحو مطلوب استفاده کنیم و نمونه آن چادرهای است که در مکان ها و تفرج گاه ها زده می شود، حکایت از این دارد که ما اماکن اقامتی مناسب برای گردشگران فراهم نکرده ایم لذا ضروری است زمینه حضور سرمایه گذاران را در خصوص احداث اماکن اقامتی مهیاسازیم.

جلالی استفاده از وجود خیرین در حوزه های مختلف نیازمندی شهرستان راومهم و اشاره داشتند: رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی با کمک مردم و خیرین عزیز راحتر مرتفع می شود. جلالی فرماندار لنگرود از روسای شوراهای اسلامی شهرها درخواست کرد:

باید از حرکت مشارکت مدنی بسوی مدیریت مدنی ممانعت کنیم چون حرکت از مشارکت مدنی به طرف مدیریت مدنی امر بسیار خطرناک است، مشارکت مدنی امری خوب است، لکن مدیریت مدنی می تواند بسیار خطرناک باشد، مردم دنبال آسایش و آرامش هستند.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به شناخت و ایجاد امنیت برای فضای بی دفاع شهری پرداخت و افزود:

توجهی به فضاهای بی دفاع شهری از جمله زیر پل ها و تفرجگاه ها و در برخی از مکان ها محل اتفاق مسایل ناهنحار شده و افرادی بی محابا حضور دارند و دور از دید نیروهای انتظامی انواع و اقسام جرایم را مرتکب می شوند که نیاز است مورد توجه جدی شهرداران محترم قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=15379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.