ناصر رئیسی فرد گفت:در صورت ایجاد روش های صحیح در ارائه سوخت، می توان مصرف را کنترل و نیاز بازار را تامین کرد، اما به دلیل برخی تصمیمات اشتباه شاهد ناهنجاری های زیادی در سوخت رسانی هستیم.
او ادامه داد: با ایجاد بازار سیاه و افزایش زمان سوخت گیری، شاهد ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها هستیم. این بازار سیاه عمدتا مربوط به خودروهای عمومی با سهمیه اختصاصی بالا است. در بعضی از جایگاه ها نیز رانندگان تاکسی حضور دارند و با فروش سهمیه بنزین خود باعث ایجاد بازار سیاه بنزین می شوند. همچنین قیمت بنزین در بازار سیاه بین 1500 تا 3 هزار تومان است که به صورت توافقی بین فروشنده و خریدار تعیین می شود.
عضو اتحادیه جایگاه داران سوخت در ادامه بیان داشت: افزایش قیمت بنزین اهرم مناسبی برای مدیریت مصرف بنزین در درازمدت نیست وباید با واقعی سازی قیمت از قاچاق و ایجاد بازار سیاه جلوگیری کرد. زمانی مصرف سوخت کاهش می یابد که شرکت های خودروسازی خودروهای کم مصرف با رعایت استانداردها تولید کنند.
رئیسی فرد در پایان تصریح کرد: درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باید در زیرساخت های کشور مانند حمل و نقل عمومی و ایجاد اشتغال در استان ها هزینه شود تا از مهاجرت و کارکردن با خودرو در شهرهای بزرگ که خود منشا بسیاری از ناهنجاری هاست، جلوگیری شود.