تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
1
فرماندار لنگرود:

سرشماری عمومی کشاورزی، ابزار مهمی برای برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری در توسعه پایدار و کلید تأمین امنیت غذایی کشور است

  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
سرشماری عمومی کشاورزی، ابزار مهمی برای برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری در توسعه پایدار و کلید تأمین امنیت غذایی کشور است
محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود: "اجرای سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان به مدت یک ماه در شهرستان لنگرود برگزارمی گردد"

به گزارش نگین شمال ، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود، در خصوص نزدیک شدن به زمان سرشماری عمومی کشاورزی اظهار داشت: «آمار و اطلاعات یکی از عوامل ضروری برای برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکردها و تصمیم‌گیری‌ها در سطوح مختلف مدیریت کشور است. غالب سیاست‌گذاری‌ها و تعیین خط‌مشی‌های داخلی و خارجی با اتکاء به آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده صورت می‌گیرد.»

 

وی افزود: «سرشماری عمومی کشاورزی به عنوان دومین طرح آماری بزرگ کشور، مهم‌ترین فعالیت آماری در بخش کشاورزی است که اطلاعات حاصل از آن نقش بی‌بدیلی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد. این سرشماری به ما کمک می‌کند تا با شناخت دقیق‌تری از وضعیت کشاورزی، برنامه‌ریزی‌های بهتری برای آینده داشته باشیم.»

 

جلالی با اشاره به ویژگی‌های استان گیلان گفت: «استان گیلان به دلیل آب و هوای مناسب، دارای کشاورزی و دامپروری غنی در سرزمین گهربار ایران است. نامدارترین محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای، مرکبات، زیتون، بادام‌زمینی، فندق، گردو، خاویار و پیله ابریشم، همچنین صنعت دامپروری و زنبور عسل در این استان تولید می‌شوند. این محصولات نه تنها نیاز داخلی را تأمین می‌کنند، بلکه به صادرات کشور نیز کمک شایانی می‌نمایند.»

 

فرماندار لنگرود همچنین به تنوع تولید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: «شهرستان لنگرود با دو بخش متفاوت کوهستانی و جلگه‌ای، دارای تنوع تولید در انواع محصولات کشاورزی است. این تنوع به ما این امکان را می‌دهد که در برابر تغییرات اقلیمی و چالش‌های مختلف، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشیم. برنامه‌ریزی‌های کلان در این بخش نیازمند اجرای دقیق و صحیح سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ می‌باشد.»

 

وی تأکید کرد: «لزوم و اهمیت اجرای این طرح بر کلیه مسئولین شهرستانی وظیفه و تکلیف است و در همین راستا لازم است هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمانی پیش از زمان اجرای سراسری طرح انجام گیرد. این همکاری می‌تواند به بهبود کیفیت داده‌های جمع‌آوری شده و در نتیجه بهبود تصمیم‌گیری‌ها کمک کند.»

 

جلالی در پایان گفت: «سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان به مدت یک ماه (حداکثر ۴۵ روز) به صورت همزمان با سراسر کشور در شهرستان لنگرود با ۲ کارشناس خبره، ۶ کارشناس فنی و ۱۷ مأمور آمارگیر اجرا خواهد شد. امید است به حول و قوه الهی، پشتکار و تعهد کاری نیروهای مجری طرح، عملیات سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ به نحو احسن و با کیفیت مطلوب در شهرستان لنگرود اجرا گردد. این سرشماری می‌تواند به عنوان یک ابزار مؤثر در راستای توسعه پایدار کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان عمل کند.»

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=15513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.