تاریخ : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024
0

جبهه فرهنگی ضحی شهرستان لاهیجان نیازمند نگاه ویژه مسئولان این شهرستان است

  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
جبهه فرهنگی ضحی شهرستان لاهیجان نیازمند نگاه ویژه مسئولان این شهرستان است
سیدایمان عباسی مسئول جبهه فرهنگی ضحی گفت:تاکنون ۱۳ اثر از این جبهه فرهنگی تولید شده است که هر کار ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان هزینه در برداشت و اغلب این هزینه‌ها با حمایت اولیا بوده و بخش‌های فضاسازی را نیز از شهرداری اوقاف و سپاه کمک گرفته‌ایم.

نگین شمال /مرداد ۱۴۰۱ که «ممنونم آقا» اولین سرود جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان رونمایی شد تصورش سخت بود که این گروه بتواند در کمتر از دو سال و نیم سیزدهمین سرود خود را تولید نموده و در جشنواره‌ها، صدا و سیما، رسانه‌ها و کشورهای همسایه به عنوان آثار مانا و اثرگذار اجرا، منعکس و بازخوانی شود.

 

حرکت ارزشمندی که امروز به عنوان یکی از بزرگترین اعتبار فرهنگی شهرستان لاهیجان می‌توان از آن نام برد و با این همه نیازمند حمایت و نگاه ویژه متولیان فرهنگی شهرستان لاهیجان، صدا و سیمای مرکز گیلان و دغدغه‌مندان است.

 

سید ایمان عباسی، مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان در نشستی که در این راستا و نیز به منظور معرفی اجراهای ماندگار این گروه با جمعی از اصحاب رسانه داشت گفت: با اعتقاد به اینکه امروزه هنر، سرود مقبول جامعه است و گاه خواندن و حتی شنیدن آن به جهت اثرگذاری بالایی که دارد می تواند از گذراندن چندین کتب درسی برای کودکان و نوجوانان ما اثر گذارتر باشد، مرداد ماه ۱۴۰۱ با ۷۲ نفر از کودکان دهه ی نودی سرود «ممنونم آقا» را با الهام از شعار اربعین ۱۴۰۱ شروع کردیم و توانستیم در ۴۲ روز ۴۲ اجرا در سطح شهرستان را رقم بزنیم. کاری که توانست رتبه اول را در شهر بصره از آن خود نموده و جایزه حج تمتع دریافت نماید.

 

وی با بیان اینکه در اجراهایمان از همه اقشار خواستیم تا فرزندان خود را وارد کنند تاکید نمود: سه مولفه ی نظم در اجرا، آهنگ و شعر از جمله مواردی بود که به آن پایبند بوده و هستیم اما آنچه عیان است لزوم حمایت رسانه‌ها و انعکاس حداکثری آنان از این حرکت فرهنگی است زیرا هر امری اگر بازتاب رسانه‌ای قوی نداشته باشد یقینا در آن حق مطلب به درستی ادا نخواهد شد.

 

عباسی در ادامه به تشریح آثار اجرا شده این گروه پرداخت و گفت: سرود «فرزندان وطن» از دیگر آثاری بود که در بحبوحه شرایط حساس سال ۱۴۰۱ ساخته شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن گروه سرودمان به ۲۰۰ نفر رسید و ۲۵ نفر از اولیا نیز به عنوان عوامل اجرایی افتخاری جذب این مجموعه شدند.

 

سرود های: «عمو قاسم» که مورد تقدیر ویژه دختر سردار سلیمانی قرار گرفت و در کشور های عراق و پاکستان نیز بازخوانی شد، «الوعده وفا» که با بازخوانی عربی همراه بود، «ساعت ۸ به نام ایها الضامن» که در بصره بازخوانی گردید، سرود «حرم حضرت رقیه» با توسل به دخت سه ساله اباعبدالله و کار «حیاتنا حسین» با محوریت شعار اربعین که به عنوان سرود جهانی از آن یاد می‌شود و در مواکب اربعین امسال نیز به کرات پخش میشد از دیگر آثاری بود که عباسی به آنها اشاره داشت.

 

وی کار «بهترین بابا» را هم تلفیقی از فارسی و عربی و شعر و نمایش دانست که با موضوع واقعه غدیر و ولایت امام علی علیه السلام ساخته و حتی در کشور های عربی نیز با نام «امیری علی» بازخوانی شد.

 

عباسی سرود «سید ابراهیم» را نیز اولین سرودی عنوان نمود که تنها چند ساعت پس از شهادت شهید رئیسی آماده و در مراسم تشییع پخش شد.

 

وی با اشاره به جدیدترین اثر جبهه فرهنگی ضحی با نام «طیرا ابابیل» و نیز سرود «هم عهدی» که در شعبان ماه امسال با ۶۰۰ نفر در برنامه معلی اجرا خواهد شد، به سرود «آهِ غزه » به عنوان شاخص ترین اثر جبهه فرهنگی ضحی اشاره نمود که در ابتدای کار و به محض رونمایی به دلیل حزنی که در شعر بود با مخالفت صدا و سیمای گیلان مواجه شد اما به گفته سید ایمان عباسی توفیق الهی و استمداد از سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی این سرود را چنان عزت بخشید که در ادامه مسیر با ۴۰۲ نفر از دختران دهه نودی در حسینیه معلی که پرمخاطب‌ترین برنامه ی صدا و سیماست و در محرم سال جاری ۴۴ میلیون مخاطب داشت اجرا شود و شبکه المیادین را نیز به جهت تولید آن به لاهیجان آورده و آن را جهانی نماید.

 

مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان در ادامه با بیان اینکه در طول دو سال و اندی از فعالیت این گروه بیش از ۴۰۰ اردوی فرهنگی برای بچه‌ها برگزار و هزاران بار آثارمان بازخوانی شده که این را افتخاری برای شهر لاهیجان می‌دانیم گفت: تاکنون ۱۳ اثر از این جبهه فرهنگی تولید شده است که هر کار ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان هزینه در برداشت و اغلب این هزینه‌ها با حمایت اولیا بوده و بخش‌های فضاسازی را نیز از شهرداری اوقاف و سپاه کمک گرفته‌ایم.

 

وی ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان به دلیل حمایت‌ هایی که از این مجموعه داشته‌اند همچنین از عدم حمایت برخی متولیان امور فرهنگی شهرستان ابراز گله‌مندی نمود و خواستار حمایت بیشتر از حرکت‌های فرهنگی این مجموعه شد.

 

مسئول جبهه فرهنگی ضحی لاهیجان در پایان به عنوان دو درخواست و تقاضای رسانه ای شدن آن توسط اصحاب رسانه گفت: این گروه قریب به ۶۰۰ عضو دارد و از این پتانسیل برخوردار است که همه گونه آموزش‌ها را به آنها ارائه دهد اما از دارا بودن یک مکان ثابت محروم است؛ با قول‌ هایی از سوی سازمان اوقاف مواجه بودیم که با تغییر مدیریت این سازمان همچنان تحقق این قول‌ها نیاز به پیگیری دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دی ماه سال جاری قرار است که میهمان برنامه حسینیه معلی با اجرای گروه سرود ضحی شهرستان لاهیجان باشیم و به منظور ایاب و ذهاب، غذا و سایر امکانات جهت حضور در برنامه نیازمند حمایت مادی ویژه هستیم به عنوان درخواست دوم خود از دغدغه‌مندان و متولیان حوزه فرهنگی خواست تا در این راستا مساعدت نموده تا اثر فرهنگی شهرستان لاهیجان که اعتبار استان بوده و حاصل نفس‌ های حق کودکان و نوجوانان دهه نودی این سرزمین است در پرمخاطب‌ترین برنامه صدا و سیما دیده شده و در اذهان کودکان وطنمان مانا باشد.

 

گفتنی است جبهه ی فرهنگی ضحی لاهیجان تاکنون توانسته است رتبه ی اول جشنواره های سردار دلها، بخش نماهنگ جشنواره عمار، ره آورد سرزمین نور، جشنواره فانوس، گوهر فاطمی و … را در کارنامه ی خود ثبت نماید. پایان این نشست خبری ویژه، تحفه‌ای نیز برای خبرنگاران داشت: «قطعه‌ای از فرش متبرک هشتمین امام همام» ره آورد شهر طوس که باید به آب دیده‌اش شست و به مهر نگریست.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=15528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.