تاریخ : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳ Saturday, 26 October , 2024
4

ثبت الکترونیکی اسناد، مُهری براحراز هویت اسناد و اوراق

  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
ثبت الکترونیکی اسناد، مُهری براحراز هویت اسناد و اوراق
معاون اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان: برای تعیین اصالت اسناد باید همه معاملات و استعلام وکالت در سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان ؛ حامد قلی پور گفت : افراد با ورود به سامانه تصدیق اصالت اسناد می‌توانند از محتوای اسناد رسمی که در دفاتر تنظیم شده است آگاهی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دسترسی شهروندان به سامانه الکترونیکی تصدیق اصالت اسناد از ۲ طریق امکان پذیر است ، افزود : شهروندان می‌توانند به وب اپلیکشن my.ssaa.ir یا سامانه ثبت من مراجعه و ثبت نام کنند و پس از نام نویسی و دریافت کد کاربری به پیشخوان مجازی این سامانه ورود و از اصالت و محتوای رسمی اسناد آگاه شوند و یا به درگاه سازمان ثبت اسناد و املاک به نشانی www.ssaa.ir مراجعه کنند.

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان تصریح کرد : شهروندان با ورود به پیشخوان مجازی سامانه می‌توانند به خدمات متنوعی از جمله املاک کاداس ، اسناد رسمی من ، ازدواج و طلاق ، اجرای مفاد اسناد رسمی ، ثبت شرکت ها ، موسسات غیر تجاری و مالکیت معنوی دسترسی داشته باشند.

حامد قلی پوربا بیان اینکه اسنادی که در سامانه ثبت الکترونیکی می‌شوند شناسه سند و رمز تصدیق دریافت می‌کنند، گفت : از سال ۱۳۹۲ به بعد اگر سندی در دفاتر اسناد رسمی به نام شخصی که دارای حساب کاربری است در سامانه تصدیق الکترونیکی ثبت شود با وارد کردن شناسه سند و رمز تصدیق می‌توان از اطلاعات سند مورد نظر در سراسر کشور در هر دفتر اسناد تنظیم شده باشد، آگاهی پیدا کرد.

وی احراز برخط هویت اسناد، جلوگیری از جعل و سوءاستفاده از سند ، کاهش دعاوی خریدار و فروشنده ، پیشگیری از فرار مالیاتی، تسزیع و تسهیل در استعلام سند و اعتبار آن را از مهمترین مزیت ثبت الکترونیکی اسناد در سامانه تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی اعلام کرد.

حامد قلی پور با بیان اینکه همه معاملات منقول و غیرمنقول مشروط به ثبت نام در سامانه ثنا است ، افزود : شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ثنا از ابلاغ‌های الکترونیکی ، صدور آرای در مراجع قضایی توسط پیامک مطلع شوند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=10282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.